צו עיקול זמני ניתן אמש על נכסיו של שרון גל, שנמצא בימים אלה בבית "האח הגדול", וזאת בשל תביעה שהוגשה על ידי הדר דאר, שהיה שותפו העסקי במיזם סטארט אפ. מדובר בתביעה על סך 250 אלף שקלים שהרשמת הבכירה, דליה אסטרייכר, מבית משפט השלום בראשון לציון אישרה אתמול. דאר טוען כי בקיץ 2016 הוצע לו להיות שותף עם גל ואדם נוסף בשם אפי משה במיזם סטארט אפ, לפיו הוא היה אמור להשקיע כחצי מיליון שקלים ולקבל בעתיד מניות משניהם בשווי זהה. משה העביר לו את הכסף - 2.5% ממניות החברה בשווי רבע מיליון שקלים אך גל לא.



מדאר לא התקבלה תגובה על הדברים ואת תגובתו של גל שנמצא כאמור בבית "האח הגדול", לא ניתן היה להשיג.


 


דוקטור אפי משה, מי שהיה שותפו של גל, הסביר בראיון לגלצ, שנערך עם הגשת התביעה על האירועים שקדמו לה. "אני ושרון הלכנו יחד דרך ארוכה, הכרתי אותו במיזם בנייה שהגעתי אליו כדי לרכוש לבת שלי דירה. זה היה לפני שהוא הפך להיות חבר כנסת", אמר משה, "לא היינו שותפים, כי החברה לא הוקמה והמיזם לא יצא לפועל". הוא ציין כי נוצרו ביניהם קשרים טובים - "ראיתי אדם חיובי, הגון ומקצועי, והוא הציע לי להקים מיזם משותף בשוק ההון. הכנו תוכנית עסקית ויצרנו קשר עם ברוקר גדול במדינה שהסכים לשתף פעולה ולהיות גם הוא חלק במיזם".



משה הסביר כי "בחודשים בספטמבר אוקטובר 2016, כשראינו שאנחנו צריכים כספים נוספים למיזם, פנינו למספר משקיעים, בהם הדר דאר - והדר הוא מכר ותיק שלי עוד מהיותו סמנכ"ל תנובה, שאני שימשתי בה יועץ כלכלי". לדברי משה, דאר הביע התעניינות ברכישת אחוזים מהמיזם. "הסברתי לו שהמיזם עדיין לא הוקם, אז הוא הציע שנחתום על הסכם נאמנות וכשהחברה תוקם אז שרון יעביר לו מניות", אמר, "הוא נתן לכל אחד מאיתנו 250 אלף שקל במטרה שנחזיק בנאמנות ולא ייעשה בו שימוש".



השותף לשעבר טען כי כאשר ראה בדצמבר 2016 שמכל מיני סיבות המיזם לא יוצא לפועל, הוא השיב לדאר את הכסף. "פניתי לשרון גל וביקשתי ממנו שיחזיר לו את הכסף, כי זה מה שסגרנו. הוא אמר לי 'תשמע, יש לי קשיים כלכליים ואני אחזיר את הכסף, אבל ייקח זמן", הוסיף, "הדר דאר ניסה להשיג בחזרה את הכספים בצורה יפה אבל בסוף הגיע למצב שהיה צריך להגיש תביעה". הוא סיכם: "לא יודע אם הוא הלך לבית האח הגדול במטרה לזכות בכסף, אבל אם באמת זה המצב אז שירוויח את הכסף בכבוד, אני רק הייתי רוצה שאדם טוב לא ייפגע".