כשהייתי בלונדון, הלכתי לשתות בירה בפאב שבו ישב ושתה שייקספיר בכבודו ובעצמו. לא הסתפקתי בזה, אלא גם חיכיתי יפה בתור כדי לשבת בכיסא של האגדה, ללגום שלוק של בירה ולהצטלם למזכרת. לאחר מכן עמדתי מחוץ לפאב עם כוס הבירה שלי וחשבתי לעצמי "איזה מסורת. חתיכת היסטוריה. את זה אין לנו בישראל".



אז נכון, שייקספיר לא השתכר בברים של רחוב דיזנגוף ולא רקד עד אור הבוקר בחתול והכלב, אבל הנה משהו חדש שעוד לא היה לנו: מותג גינס, בשיתוף העמותה לתיירות ונופש בחיפה, משיקים סיורים אינטימיים ואותנטיים בפאבים בחיפה שהפכו למוסדות תרבות איקוניים: מעיין הבירה (נוסד ב־1962), העוגן (1942), הסנדק (1979) וקלמנס (1992). כל אחד מהמקומות האלה הוא עולם ומלואו של היסטוריה, סיפורים אמיתיים ואגדות, שיחד משרטטים פרופיל אותנטי מרתק של העיר התחתית.



הסיורים בהדרכת חברי אתר האלכוהול "סנהדרינק", שייסעו איתכם ברכבת מתל אביב, יתנדנדו יחד אתכם ממקום למקום, מרחק של כמה דקות הליכה בין הפאבים, ויספרו לכם בכל פאב את הסיפור של המקום. המחיר הוא 150 שקלים לאדם, כולל הדרכה, שלושה שלישים של גינס ותשע מנות למרכז שולחן לאורך כל המסלול. לבירור תאריכים קרובים, פרטים והרשמה לסיור אפשר לבקר בדף הפייסבוק של גינס ובאתר העמותה לתיירות ונופש בחיפה.




בלנד חדש לג'וני



סדרת בלנדד וויסקי חדשה של מומחי הערבוב של ג'וני ווקר יוצאת אל השוק – BLENDERS' BATCH Limited Addition. הוויסקי הראשון שהושק בסדרה הוא RED RYE FINISH - בלנדד וויסקי סקוטי שהתיישן בחביות ברבן אמריקאיות ובעל סיומת חביות שיפון. הבלנדד וויסקי הראשון בסדרה (מתוך שלושה) נוצר בהשראת מסורת הוויסקי האמריקאי (Bourbon). הוא נרקח לאחר יותר מ־50 ניסיונות ו־203 טעימות של סוגי מאלט וויסקי וגריין וויסקי שונים, אשר נעשו בידי מומחי הערבוב של ג'וני ווקר. ה־RED RYE FINISH מיוצר בכמויות קטנות ומתיישן בחביות אשר בהן השתמשו ליישון וויסקי אמריקאי (ברבן), ולאחר מכן מועבר לעוד שישה חודשים לחביות שבהן התיישן קודם לכן וויסקי שיפון.



סדרת הוויסקי החדשה נוצרה מתוך רצון ליצור שילובי וויסקי שיתאימו לטעמם המשתנה של צרכני הוויסקי החדשים בעולם. לצורך משימה זו התכנסה קבוצה מצומצמת של מומחי ערבוב מבית ג'וני ווקר ויצאה לסדרת ניסויי ערבוב מתמשכת. זאת כדי ליצור סדרת בלנדד וויסקי חדשה אשר תספק מענה לאותו קהל צרכנים חדש.


מחיר: 110 שקלים (בקבוק של 700 מ"ל).



שתו יותר, זה טוב לסביבה


אריזה חדשה של גולדסטאר: שישה בקבוקי זכוכית של חצי ליטר כל אחד, הניתנים לשימוש חוזר. מתברר שהאריזה הזאת הכי משתלמת מבחינת מחיר בירה לליטר, כי על כל שלושה ליטר בירה אתם מקבלים החזר כספי של 7.2 שקלים (החזר של 1.2 שקלים לבקבוק זכוכית 1/2 ליטר).



טמפו החליטה להשיק אריזה זו לאחר בדיקה שנעשתה בשיתוף ארגון קרבון טראסט למדידת טביעת הרגל הפחמנית (ערכים לבדיקת פליטת גזי חממה) של אריזות גולדסטאר השונות. בבדיקה נמצא כי אריזת בקבוקי 500 מ"ל מזכוכית לשימוש חוזר הנה האריזה בעלת טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה ביותר. לאור זאת, טמפו החליטה לקדם את צריכת הבקבוק לשימוש חוזר באמצעות מארז נוחות. וכאמור, מעבר ליתרונות האקולוגיים, הכיס שלכם מרוויח.


מחיר: 42 שקלים.



סוף עונת המעילים


שנייה לפני שהחורף מתחפף מגיעה לישראל וודקה חדשה: BELUGA NOBEL WINTER EDITION אז נכון, אין לנו ממש חורף במדינה, בטח לא כמו החורף של רוסיה, אבל מה אכפת לנו לעצום את העיניים, לשתות וודקה ולדמיין הרים של שלג?וודקה בלוגה, שהוקמה בשנת 1900 לאצולת רוסיה, מציגה בקבוק חדש: BELUGA NOBEL WINTER EDITION המהדורה נוצרה בהשראת יופי של נופים מושלגים ואסתטיקת ארט דקו, שלעתים קרובות היא מקור השראה עבור בלוגה.



וודקה בלוגה מיוצרת בתהליך רב־שלבי המשלב בין ייצור מסורתי לסטנדרטים חדישים, הכולל יצירתו של תזקיק לתת אלכוהולי מחיטה רוויה במיוחד עבור בלוגה. תהליך זה מייצר אלכוהול באיכות גבוהה בעל שיעור גבוה של עמילן ומיקרו אלמנטים ללא התערבות גורם חיצוני בתהליכי התסיסה, כך מתקבל מוצר טבעי, ללא תוספים מלאכותיים.


מחיר: 129 שקלים (בקבוק של 700 מ"ל).



ביר גארדן בשרונה, צילום: אנטולי מיכאלו, יח"צ



אירוע בשבוע: לשתות בגינה



הביר גארדן של פאולנר במתחם שרונה תל אביב משיק תפריט נקניקיות חדש לרגל פסטיבל הבירה סלבטורפסט (פסטיבל הבירות החזקות של מינכן). לרגל החגיגות תוצע בירת הדאבל בוק פאולנר סלבטור 7.9%, עם כמות לתת הגבוהה בכ־50% לעומת פאולנר "רגילה" וכפולה מהמקובל בבירות אחרות. כמו כן, תפריט נקניקיות חדש של השף צביקה ויינר והשרקוטייר אלן טלמור: נקניקיית פרעצל, קורנדוג (נקניקייה על מקל), נקניקיית בהרט, נקניקיית ברטוורסט ועוד. תפריט הנקניקיות יוצע בסוף השבוע הקרוב בלבד, עד 1 באפריל.


ביר גארדן פאולנר, מתחם שרונה, תל אביב