מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הערב (רביעי) דיון חירום בעקבות התקיפה הכימית שהתקיימה אתמול בסוריה. המועצה דנה בנוסח מיוחד של החלטה של ארה"ב, צרפת ובריטניה – המטילה את האחריות על פשע המלחמה על כוחות אסד. נציג אחר נציג של מדינות המערב עלה והאשים את המשטר בזוועה, תוך מתיחת ביקורת חריפה על רוסיה שמגבה אותו ומונעת פעולות או"ם.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, אמרה בדיון: "יש זמנים בחייה של מדינה שהיא חייבת לפעול לבד, גם אם עדיף שנפעל קולקטיבית. האו"ם כושל פעם אחר פעם. רוסיה, אסד ואיראן לא רוצות שלום. אסד הבהיר שאינו מתכוון להשתתף בתהליך מדיני, איראן תורמת נשק ורוסיה מטילה וטו בהחלטות. כמה עוד ילדים יצטרכו למות לפני שלרוסיה יהיה איכפת?


 שר החוץ הרוסי, ברגיי לברוב, אמר באמצעות הדוברת שלו כי ההצעה "לא מקובלת" על מוסקבה, והוסיף: "אנחנו לא מאמינים שכדאי להעביר החלטה לגבי הנשק הכימי במצבו הנוכחי". רוסיה אמרה מוקדם יותר כי היא עומדת מאחורי אסד ושייתכן שהתקרית נגרמה בשל דליפה ממאגר נשק בשליטת המורדים הסורים.
 
למרות פשע המלחמה שזעזע את העולם, רוסיה מדגישה כי תמשיך לעמוד מאחורי משטר אסד. דובר הקרמלין אמר היום כי "רוסיה והכוחות הצבאיים שלה ממשיכים את המבצע שתומך בפעולות נגד טרור בסוריה". הדובר, דמיטרי פסקוב, אמר את הדברים בתגובה לשאלה האם רוסיה תמשיך בפעילותיה לצד צבא אסד אחרי המתקפה הכימית באידליב שמיוחסת לו והסכנה שיחסיה עם ארצות הברית ידרדרו בעקבות המשך שיתוף פעולה זה.

מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה לפני חמש שנים, מנעה, בתמיכת סין, וסיכלה כל יוזמה ומהלך אופרטיביים נגד השלטון בדמשק שהועלו במועצת הביטחון. למעשה, רוסיה שיתקה את מועצת הביטחון בכל הנוגע למצב בסוריה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס למתקפה הכימית ואמר כי היא "איומה" ו"בלתי-ניתנת לתיאור". "זה עלבון גדול לאנושות", אמר טראמפ. כשנשאל על ידי כתבים עם הוא מתכנן לגבש מדיניות חדשה לסוריה, אמר טראמפ: "אתם תראו".