“אף אחד לא יודע מי נלחם נגד מי ומתי. ההוא יורה, האחר מפוצץ והנשיא טוען שזה לא הוא. בית משוגעים אחד גדול. והעולם שותק. נשיא סוריה משמיד עם שלם בפצצות כימיות, ופוטין מחייך".

כך סיפר אתמול אחד הפצועים הסורים המאושפזים בבית החולים זיו בצפת. פצועים סורים רבים מאושפזים בו בארבע השנים האחרונות, לעתים מדובר בעשרות, לעתים בפחות מעשרה, אבל בכל העת בית החולים הוא כעין מרכז קליטה לפצועים מהקרבות במדינה השכנה.
“אסד פושע, אין מילה אחרת", אמר פצוע אחר. על הטבח שלשום הוסיף: “אני באמת לא יכול להבין מה קורה שם. באמת לא יכול להבין מדוע זה קורה, ובעיקר לא מבין מדוע כולם שותקים".

אחר כך הוסיף: “מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי לקלוט את מי שאינם יכולים לחיות במסע הרצחני של אסד. אין לו אלוהים. הוא עושה מה שהוא רוצה".
הפצוע מאושפז במחלקת האורתופדיה. הוא נשוי ואב לחמישה ואיבד חלק גדול ממשפחתו בקרבות. “אתם לא מאמינים, אבל אני יודע שאסד מסוגל לכל", אמר עוד. אני יודע שלא יהסס להרוג את כל מי שינסו לפגוע בו".
“יש לנו ניסיון רב בטיפול בפצועי המלחמה הזאת, וזה מקל עלינו, אבל לשמוע אותם בכל פעם מחדש - זה מדהים", אמר אתמול מנהל בית החולים אל"ם (במיל') ד"ר סלמאן זרקא. “הם מגנים את אסד, את רוסיה, את העולם שלא עושה כלום, ומברכים את מדינת האויב שפתחה לפניהם את השער ומצילה חיים".
 כזכור, השבוע נקבע מותם של 100 בני אדם, בעקבות תקיפה שבוצעה שלוש פעמים, על פי הדיווחים על ידי מטוסי קרב, בהם ככל הנראה היו גם פצצות שהכילו גז סארין, הידוע באפקטיביות המלחמתית שלו. השימוש בגז כמובן אסור באמנות המלחמה. גם בית החולים המטפל בפצועים, כשהרופאים נאבקים על חייהם, הופצץ. לפי גורמים בינלאומיים שונים, מדובר בפעולה מכווונת מובהקת של צבא אסד.