החג כבר פה, ורובנו מתכננים חופשה מחוץ לבית, טיולים ובילויים - ובקיצור: יוצאים מהשגרה. פתאום עולה תחושה מוכרת ולפיה חופש פירושו חציית גבולות בכל הקשור לאורח החיים הבריא שאנו מקפידים לנהל ביומיום. שמירה על תזונה נכונה פשוטה יותר בשגרה: הקניות לבית, תכולת המקרר, הארוחות הקבועות והמוכרות והזמן שמייחדים לפעילות גופנית - כל אלו בשליטתנו.



כמה עצות לשמירה על השגרה גם בחג:


1. הכל בראש. חיים בריאים מנהלים תמיד: בסוף השבוע, בחגים - וכשלנים בבית, בחוץ או בחו"ל. השינוי טמון בחשיבה ובהבנה שאם נקפיד לאכול באופן מאוזן ונפנה מקום לפעילות גופנית, נרגיש בטוב וניהנה מחופשה מוצלחת יותר.



2. שלוש ארוחות מאוזנות ומשביעות. במקומות שבהם מזנון, בדקו את כל המגוון המוצע ולאחר מכן בחרו את בחירתכם: הרכיבו צלחת אחת ובה המון ירקות ופירות, מנת דגנים מלאים ומנה עיקרית שתספק חלבון איכותי (רצוי לא שמן או מטוגן). עדיין רוצים לקום ולנשנש? גשו לבר הסלטים והפירות.



3. מים. הקפידו על שתייה מספקת - כשמונה עד עשר כוסות מים לאורך היום. ותרו על משקאות ממותקים ועל מיצים המכילים כמויות סוכר גבוהות.



4. קינוחים.
בחופשה, כבשגרה, מגיע הרגע שחשים בו צורך בפינוק טעים לנפש. הפינוקים הם בבחינת תוספת לתפריט היומי המאוזן, ולכן ה"תקציב" שלהם קטן יחסית: 100 עד 200 קלוריות ליום. שמרו את זה למשהו טעים ומפנק באמת. למשל, העדיפו גלידה בכוס ולא בגביע, והעדיפו גלידת יוגורט, הדלה יותר בשומן.



5. אל תשכחו לארוז את נעלי הספורט.
בררו מה שעות פתיחת חדר הכושר ומה לוח החוגים במקום לינתכם, או צאו לטיול או לריצה בחוץ. 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מומלצות לשמירה על הבריאות בשגרה ומחוצה לה. אימון קצר לאורך היום הוא השדרוג הכי טוב שיכול להיות לחופשה מוצלחת.