שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תקפה בחריפות היום (חמישי) את מועצת הביטחון על התמקדותה בישראל ועל החלטותיה החד צדדיות נגד ישראל. השגרירה נאמה במסגרת הדיון התקופתי על המצב במזרח התיכון ועל השאלה הפלסטינית.



היילי המכהנת כיושבת ראש התורנית של המועצה לחודש אפריל טענה כי "ישיבות אלה במועצה אינן עושות דבר לקידום השלום". השגרירה הדגישה כי קידום השלום ייעשה רק במשא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים. "בוודאי שלא על ידי החלטות חד צדדיות נגד ישראל", הוסיפה. לדברי היילי, ארצות הברית תפעל לשינוי מדיניות זו.



בהמשך נאומה מתחיה היילי ביקורת נוקבת על איראן ועל חיזבאללה. השגרירה האשימה את איראן בסיוע לטרור באזור. כמו כן תיארה את חיזבאללה כארגון טרור התומך בנשיא סוריה בשאר אסד ומסייע לטבח האזרחים שהוא מבצע. לדבריה, "ארגון חיזבאללה נותן עצות והדרכה לאסד כיצד להילחם באזרחי סוריה".



"האיראנים לא מסתירים את כוונותיהם"



במהלך הדיון שגריר ישראל באו"ם דני דנון יצא נגד התוקפנות האיראנית במזרח התיכון. "איראן מאיימת על יציבות האזור לא רק באמצעות שלוחותיה, אלא גם ישירות על ידי תמיכה בטרור וביצוע ניסויי טילים בליסטיים בניגוד להחלטות מועצת הביטחון", אמר דנון.



דנון בדיון במועצת הביטחון. צילום: UN Photo/Rick Bajornas
דנון בדיון במועצת הביטחון. צילום: UN Photo/Rick Bajornas



שגריר ישראל הוסיף כי "האיראנים לא מסתירים את כוונותיהם. רק לפני יומיים הם כתבו על אחד מהטילים שלהם 'מוות לישראל'. היכן שיש טרור ומוות ישנה איראן, טהרן שותפה מלאה לזוועות המתרחשות מדי יום בסוריה, השלוחה האיראנית חיזבאללה מציבה את נשקיה בתוך מסגדים ובתי חולים, ובעזה, החמאס משתמש במיליוני דולרים איראניים כדי לקנות טילים ונשקים ולחפור מנהרות טרור".



עוד התייחס דנון לשביתת האסירים הביטחוניים ואמר כי "בראש המהלך הזה עומד מרואן ברגותי, טרוריסט ורוצח שהורשע ברצח של חמישה ישראלים ועמד בראש ארגון שביצע עשרות פיגועים נגד אזרחים תמימים". דנון הציג לחברי המועצה את תמונתה של יואלה חן ז"ל ואמר: "זו יואלה, אם לשני ילדים, שנרצחה בדם קר על ידי מחבלים שהונחו על ידי ברגותי. האדרתם של טרוריסטים כמו ברגותי לא רק מרחיקה את השלום אלא מחללת את זכרם של קורבנותיו החפים מפשע".