ח"כ אראל מרגלית, המועמד לראשות מפלגת העבודה, נועד אתמול ברמאללה עם בכיר הרשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, במסגרת שיתוף פעולה שמקדמים להתנעה מחדש של תהליך השלום ויצירת אמון מחודש בין הצדדים. שני האישים דנו במהלך הפגישה בשביתת האסירים הביטחוניים. רג'וב ביקש את עזרתו של מרגלית בנושא שביתת האסירים הביטחוניים: "אני מקווה שמרגלית ואחרים יעזרו לנו להרגיע את השטח והתסיסה ברחוב לפני שיהיה מאוחר מדי".

מרגלית אמר כי "ממשלת הימין מבשלת לנו אינתיפאדה בגלל טלפון ציבורי". לדבריו, "נתניהו וארדן מתעלמים מהמלצות שב"ס ומדליקים את השטח על שטות כמו התקנת טלפון ציבורי לאסירים. אלה לא מנהיגים. אלה פירומנים חסרי אחריות".
המפגש בין מרגלית לרג'וב נערך על רקע המפגש המתוכנן בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רג'וב חשף כי טראמפ ואנשיו הבטיחו לפלסטינים "דיל אולטימטיבי" והדגישו כי רואים בהם שותף אסטרטגי לקידום הסדר מול ישראל. 

לדבריו, "רוב הפלסטינים מאמינים כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד, ועלינו, ישראלים ופלסטינים להחליף דיסקט, ולהפוך מאויבים לשכנים. אנחנו מאמינים שהנשיא טראמפ יכול ויש לו את הרצון לפתור את הסכסוך. גם אני וגם העם שלי סבלנו 50 שנה תחת הכיבוש - המהווה איום קיומי גם על ישראל".
ח"כ מרגלית הציג בפני רג'וב ואנשיו פרויקט כלכלי להקמת שלושה אזורי תעשיה משותפים לישראל והרשות הפלסטינית והדגיש כי יש לבנות מחדש את האמון בין שני העמים. "נתניהו דאג להרוס את האמון שהיה פעם, ואנחנו נשקם חזרה", אמר. "הציבור הישראלי חייב להבין כי אין דבר כזה הסדר אזורי ללא הסכם פוליטי ומדיני בין ישראל והפלסטינים, זוהי הליבה - ואי אפשר להתעלם מזה".  עוד הדגיש חבר הכנסת כי "הסדר עם הפלסטינים הוא אינטרס אסטרטגי למדינת ישראל. הגיע הזמן להפסיק לפחד ולדבר על שלום". 
כזכור מרגלית הודיע השבוע על התמודדות לראשות מפלגת העבודה והשיק מהלך ציבורי תחת השם "השמאלנים חוזרים". לטענת מרגלית, השמאל חייב להפסיק להתבייש ולהסתתר ועל המחנה להוביל קו ברור שייצג את השמאל הישראלי מול מדיניות ממשלת הימין.