מעבר טאבה נפתח היום (שישי) ליציאת ישראלים לסיני, זאת לאחר שהיה סגור במשך כמעט שבועיים בעקבות אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור, בגלל פיגועי הטרור בחצי האי המצרי. היום הודיע המטה, כי לאחר הערכת מצב, ובאישור הדרג המדיני, הוחלט לפתוח את המעבר מחדש. עם זאת, במטה ללוחמה בטרור הדגישו כי "האיום הנשקף לישראלים בסיני נותר חמור, קונקרטי ומיידי, כפי שמשתקף באזהרת המסע ולצידה ההמלצה להימנע מביקור באזור, ולשוהים שם לצאת ממנו לאלתר". 



כזכור, ערב חג הפסח, הורה שר התחבורה ישראל כץ לסגור את המעבר לאור אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור, שקראה לישראלים הנמצאים בסיני חצאת ממנו באופן מיידי ואלה שמתכננים להגיע לחצי האי, להישאר בארץ. זאת בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית שהתרחשה יום קודם לכן בכנסיות הקופטיות וגרמה למותם של 44 בני אדם. 



 בראיון ל-103FM לאחר ההחלטה, אמר כץ כי "ההתראה הייתה ממוקדת לחלוטין, הייתה התלבטות במשך מספר ימים אם הדברים הובהרו באופן אחד. ראש הממשלה ושר הביטחון היו בסוד העניין. 



"כל גורמי המודיעין והביטחון בסופו של דבר המליצו לעשות את הצעד הזה. זה לא צעד שרצינו בו. הרי אף אחד לא רוצה לפגוע בחופשה ובישראלים שרוצים לצאת לסיני. ברגע שההחלטה התקבלה הייתי חייב לוודא שההחלטה תבוצע כדי למנוע באופן חריג, ראשוני ותקדימי מעבר של ישראלים לסיני. קראתי למי שנמצא שם לחזור למשפחות שלהם ושלא יסכנו את עצמם. יהיה טעות להכניס את ישראל למערבולת נוראית שיכולה לצאת כתוצאה מפיגוע או חטיפה".