הרב הראשי של רוסיה, ברל לזר, דיבר היום (שישי) במסגרת כנס לימוד FSU בהשתתפות 2,000 יהודים שנערך ליד מוסקבה והתייחס לנושא האנטישמיות ברוסיה: ״היחס ליהודים ברוסיה מצוין ואני גם מקווה שהמצב הזה ימשיך ככה. אין אנטישמיות ברוסיה ברמה המוסדית וכמובן שהמצב היום הרבה יותר טוב ממה שהיה״.



הרב לזר התייחס לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר כי "לעומת גורבצ׳וב וילצין שלא היו מעוניינים לשמוע על מצב היהודים ברוסיה, פוטין היה הראשון שדיבר על כך שלאנטישמיות אין מקום ברוסיה. הוא היה הראשון לצאת באופן פומבי כנגד האנטישמיות ועשה הכי הרבה בשביל היהודים ברוסיה. זה לא מובן מאליו וגם לא מובנת מאליה העובדה שיכול להתקיים היום ברוסיה כנס כמו לימוד FSU״.



הרב הראשי של רוסיה ברל לזר . צילום: לימוד FSU
הרב הראשי של רוסיה ברל לזר . צילום: לימוד FSU



בנושא ההתבטאויות האנטישמיות שאמרו לאחרונה נציגי הפרלמנט הרוסי, אמר הרב לזר כי ״זה בסך הכל טיפה בים. ההתבטאויות הללו כמובן לא ראויות אבל הן גם לא סוף העולם. המטרה שלנו היא להיות עם אצבע על הדופק ולהעלות את הסוגיות ברמה המדינית כדי להגן על הקהילה היהודית. עלינו לשתף פעולה עם הממשלה, כל עוד היא מגנה עלינו״.



על המצב בסוריה אמר הרב לזר כי ״לא בטוח שיש אופציות טובות יותר בשביל סוריה מאסד. האביב הערבי לאו דווקא הביא לתוצאות חיוביות. נראה שהמדינות הערביות לא מוכנות עדיין לקבל על עצמן את שלטון הדמוקרטיה״. עוד אמר הרב לזר כי "המצב באירופה מאוד מדאיג. לא רק בגלל נושא המהגרים אלא גם בגלל שהאוכלוסייה הכללית הולכת לכיוון של ההקצנה. הדוגמא הכי טובה לכך היא עלייתן של מפלגות הימין הקיצוני. בכל הקשור ליהדות אירופה, אם מארין לה פן תיבחר לנשיאת צרפת, על היהודים לעזוב את המדינה״.