תושבי רחוב דיזנגוף בתל אביב, שגרים באזור כיכר דיזנגוף שעוברת שיפוצים, זועמים. מיום רביעי האחרון החלו עבודות תשתית בין השעות עשר בלילה ועד חמש בבוקר, שצפויות להימשך כחודשיים.



"זו חוצפה מדרגה ראשונה", אומר גדי, אחד הדיירים שחלונו מעל העבודות, "העירייה אמרה בפירוש שחוץ מהריסת הכיכר שהייתה בחודש ינואר לא יבוצעו עוד עבודות בלילה. אני לא מבין איך מצפים שלא נישן חודשיים רצוף כי הם לא רוצים לחסום את התנועה בשעות היום".



דיירת נוספת ברחוב, טוענת כי הרעש משאיר את כל משפחתה ערה בלילה. "יש לי שתי ילדות שלא ישנות וכל הזמן בוכות. אני ובעלי שנינו עובדים וצריכים לקום מוקדם בבוקר. מבחינתי העירייה אשמה והיא צריכה לטפל בזה. את הלילה הראשון שרדנו אבל חודשיים זה יותר מדי, אנחנו נשתגע. מעניין איך ראש העיר היה מגיב אם היו לוקחים לו את שעות השינה ועובדים ברחוב שלו, אם את זה הוא היה מרשה? זה טירוף, אנשים גרים עם משפחות".



 עבודות פירוק כיכר דיזנגוף. צילום: אבשלום שושני
עבודות פירוק כיכר דיזנגוף. צילום: אבשלום שושני



כיכר צינה דיזנגוף, על שם רעיית ראש העירייה הראשון מאיר דיזנגוף, הוקמה בשנת 1938, ונחשבה לחלון הראווה התרבותי של חיי הבילויים ברחוב דיזנגוף. בשל עומסי תנועה שנוצרו בזמנו הוחלט על ידי ראש העירייה לשעבר שלמה (צ'יץ') להט ז"ל להקים את הכיכר העילית.



אלא שבעיות התנועה והעומסים העצימו בשנים האחרונות וכחלק מהניסיון להחזיר את דיזנגוף לגדולתו הוחלט על שחזור הכיכר ההיסטורית והריסת הכיכר העילית שהפכה למפגע. כאמור, בתחילת השנה החלו עבודות הריסת הכיכר העילית ועבודות שחזור הכיכר ההיסטורית, הכוללות גם עבודות תשתית. על פי הצפי, העבודות אמורות להימשך כשנה.