תושבים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, זועמים על מטרדי רעשים מתמשכים בשעות הלילה, בשל עבודות שחזור כיכר דיזנגוף ההיסטורית בגובה מפלס הקרקע.


התלונות של התושבים גברו, לאחר שלקראת סוף השבוע שעבר החלו עבודות התשתית בלילה - בין השעות 22:00 ל־5:00 - ואשר אמורות לטענתם להימשך חודשיים.



"זו חוצפה ממדרגה ראשונה, זה טירוף, אנשים גרים כאן עם משפחותיהם", אומר גדי, אחד הדיירים שחלון דירתו שוכן מעל העבודות. "העירייה אמרה בפירוש שחוץ מהריסת הכיכר, שנעשתה כבר בינואר, לא ייעשו עוד עבודות בלילה. אני לא מבין איך מצפים שלא נישן חודשיים רצוף רק משום שהם לא רוצים לחסום את התנועה בשעות היום". 



כיכר דיזנגוף, ארכיון. צילום: קלוגר זולטן
כיכר דיזנגוף, ארכיון. צילום: קלוגר זולטן



דיירת אחרת ברחוב טוענת כי הרעש משאיר את כל משפחתה ערה במהלך הלילה. "יש לי שתי ילדות. הן לא ישנות, וכל הזמן בוכות. אני ובעלי עובדים שנינו וצריכים לקום מוקדם בבוקר. מבחינתי העירייה אשמה, והיא צריכה לטפל בזה. בלילה הראשון שרדנו, אבל חודשיים הם כבר יותר מדי. אנחנו נשתגע. איך ראש העירייה היה מגיב לו גזלו ממנו את שעות השינה שלו ועבדו ברחוב שלו. האם את זה הוא היה מקבל בשוויון נפש?".



מעיריית תל אביב נמסר: ”בשל בקשות התושבים פנתה העירייה למשטרה כדי לאשר את ביצוע העבודות לאורך שעות היום במקומות נקודתיים, ובכך למזער את הפגיעה בתושבי האזור. היתר העבודות במיזם חידוש כיכר דיזנגוף ניתן לשעות 07:00 ועד 23:00 בימים א' עד ה'. במסגרת המיזם מתבצעות גם עבודות לילה באישור, מאחר שעבודות מסוג זה במהלך היום יצריכו את סגירת הרחוב, המהווה עורק תחבורה ראשי ומרכז עסקים. אנו מתנצלים על ההפרעה, שמטרתה, כאמור, למנוע את שיבוש שגרת התושבים לאורך היום, ועושים כל שניתן לסיים בהקדם את המיזם, העתיד לשפר את המרחב הציבורי”.



מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "לא התקבלו תלונות מתושבים, והסמכות למתן היתרי בנייה היא בידי הרשות המקומית".