שלי טפיירו, כתבת אקטואליה בחדשות 'כאן', טענה ברביעי האחרון בתכניתם של דנה ספקטור ורן שריג ב-103FM כי "קצינת משטרה סייעה בחשאי ליניב נחמן שהורשע באונס, ונענש בחצי שנה של עבודות שירות בלבד". לטענתה, "בין השניים מתקיים קשר אישי של יותר מעשור". כזכור, יניב נחמן נעצר בחשד שהשתמש בסם אונס נגד 11 נשים, הודה במסגרת הסדר טיעון במקרה יחיד של אונס, ונשלח על ידי הפרקליטות לשישה חודשי עבודות שירות בלבד. 



כתבת התאגיד הציבורי החדש חשפה בתכנית את הסיפור על מעשה פלילי והפרת אמונים שביצעה קצינת משטרה, אשר מסרה לנחמן פרטים חסויים מחקירתו. "מה שמטריד בסיפור הזה, לא פחות מהסיפור עצמו, הוא הניסיון לקבור אותו כדי שלא ייחשף לציבור", אמרה טפיירו, שהוסיפה כי "הציבור לא ידע שמאחורי הקלעים של החקירה נמצאה קצינה בכירה בעלת סיווג בטחוני מיוחד השייכת למודיעין המשטרתי במרחב הירקון, וכזו שנמצאת בקשרים חברתיים עם יניב נחמן".



"בין השניים מתקיים קשר אישי של יותר מעשור. אותה קצינה בכירה התבקשה על ידי יניב נחמן להוציא פרטי מידע על אחת נשים שהתלוננו נגדו. בנוסף לכך, בהמשך החקירה היא התבקשה להדליף לו פרטים נוספים מהחקירה עצמה. בסופו של דבר, התגלה כי קצינת המשטרה מעלה בתפקידה והשתמשה בכוחה להעביר לאנס המורשע מידע בזמן אמת על החקירה כנגדו. העובדה שמידע כל כך רגיש, מחקירה כל כך רגישה, הודלף ישירות לנאשם המרכזי בפרשה על ידי קצינת משטרה הממונה על אכיפת החוק ובטחון של הציבור היא שערורייה".



 


עוד הוסיפה הכתבת כי "השוטרת פוטרה במהרה, אך לעומת כל אזרח אחר במדינה, היא לא הואשמה בעבירה פלילית. בהליך שנקרא 'הסדר מותנה' הודתה השוטרת בעובדות כתב האישום, אבל לא הורשעה. עונשה היה תשלום למדינה של כחמשת אלפים שקלים קנס ולא הוכח מה נעשה עם המידע שהדליפה לאנס. כמו כן, מחלקת חקירות שוטרים (מח"ש) הצדיקה את ההקלה המשמעותית בעונש השוטרת".

עריכה ל-103FM: איתמר זיגלמן