חודש לאחר העימות בין חברי הכנסת מיקי זוהר ודוד ביטן להורים שכולים שילדיהם נהרגו במבצע צוק איתן במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה, הודיעה הערב (חמישי) ועדת האתיקה של הכנסת כי לא תעניש את השניים. החלטת הוועדה באה בעקבות פניה של תנועת אומ"ץ, שביקשה כי חברי הכנסת יתנצלו על דבריהם ויתפטרו מהכנסת. 

"ועדת האתיקה מצאה כי הדברים שאמרו חברי הכנסת ביטן וזוהר והאופן שבו נאמרו יצרו תחושה קשה, והדברים אף זכו לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית", נכתב בהודעת הוועדה. "עם זאת, לאחר שחברי הכנסת התנצלו באופן פומבי בפני המשפחות השכולות, לא מצאה ועדת האתיקה מקום להתערב בעניין". 

חבר הכנסת מיקי זוהר אמר בתגובה להחלטת הוועדה, כי "מדובר באירוע מצער, שנופח מעבר לכל פרופורציה, התנצלתי בפני משפחת גולדין גם באופן אישי ואני שמח שהאירוע הזה מאחוריי. אעמוד לרשות המשפחות בכל הכלים העומדים לרשותי".

אילן שגיא, שח"כ ביטן כינה אותו 'שקרן', אמר בתגובה להחלטת הוועדה כי "זאת לא ועדה אתיקה, אלא ועדה לכיסוי תחת. כשאתה רואה שחברי הוועדה הם ועקנין מש"ס, קיש מהליכוד, שולי מועלם מהבית היהודי ורחל עזריה מכולנו אתה מבין שאלה האנשים שאמורים להיות שומרי הסף להתנהגות הולמת ומכובדת של חברי הכנסת, וכמו שאומרים אצלנו, הדג מסריח מהראש".

שגיא הוסיף כי "הכאב כפול הוא מכופל כי זאת הממשלה שאמורה לייצג אותנו. זאת הממשלה ששולחת את בנינו להלחם למען המדינה אך לא מחזירה אותם הביתה. זאת הממשלה שכל חלקה טובה שנגעה בה היא הרסה. כואב, כואב וכואב". האב השכול סיים את דבריו בציטוט מההמנון הלאומי: "אך אני מאמין שעוד לא אבדה תקוותנו. התקווה בת שנות אלפיים. להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון ירושלים".



במהלך הישיבה מתחו ההורים השכולים ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכאמור התעמתו עם חברי הכנסת. במהלך חילופי דברים בין אילן שגיא, ששכל את בנו ארז בלחימה בעזה, קרא לעברו ח"כ ביטן "שקרן". עם זאת, כבר במהלך הישיבה הם עשו "סולחה" ולחצו ידיים וביטן אף אמר כי "בחיים לא הייתי מעלה בדעתי להגיד לאב שכול את הדברים שייחסת לי".

לאה גולדין, שבנה הדר נפל אף הוא בלחימה וגופתו נמצאת בידי חמאס, הטיחה ביקורת בדוח ושאלה מדוע בנה ואורון שאול לא הופיעו בו. "בפתח הדבר של הדוח יש נתונים, 50 ימי מלחמה 74 הרוגים ואלפי פצועים, אבל דוח המדינה שכח שני חיילים מצטיינים. אבל את שני הבנים שלנו שכחתם. איך המבצע הסתיים, אם הבנים עדיין שם?" והאשימה "הפכת אותנו לאויבי העם. אתה אומר שאתה אח שכול אבל את הבן שלך החזירו. למה רק משפחת גולדין מדברת? למשפחת שאול כבר אין כוח לדבר". בשלב זה תקף את גולדין ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), והאם קראה לו "חצוף שכמוך, אני אפילו לא מכירה אותך"