לאחר 5 שנים של הסגר בשגרירות אקוודור בלונדון, ייתכן ומייסד אתר ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' קיבל מעט חדשות טובות. התובעת המחוזית בשוודיה, מריאן ני, אשר חקרה את ההאשמות באונס ותקיפה מינית בהן אסאנג' הואשם הודיעה היום (שישי) כי היא מבטלת את ההאשמות נגדו, וכתוצאה מכך, צו ההסגרה שהוגש לבריטניה הוסר. 



עם זאת, בריטניה הודיעה כי מבחינתה אסאנג' עדיין מבוקש ואם ייצא משגרירות אקוודור הוא ייעצר, וזאת בשל כך שלא הגיע לדיון בית משפט שנקבע בעניינו. "צו מעצר הוצא נגד אסאנג' לאחר שלא הגיע לדיון בעניינו ב-29 ליולי 2012", נאמר בהודעה ששחררה ממשלת בריטניה והוסיפה כי "המשטרה המטרופוליטנית של לונדון מחוייבת לצו, ותעצור את אסאנג' באם יצא ממתחם השגרירות".



צו ההסגרה נגד אסאנג' הוצא בשנת 2012 ובו נטען כי מייסד אתר ההדלפות קיים יחסי מין עם שתי צעירות שוודיות ובמהלך האקט הסיר את הקונדום אותו ענד ללא ידיעת הצעירות, דבר המהווה עבירה פלילית בשוודיה. אך חששו של אסאנג' היה כי מטרת ההסגרה לשוודיה היא רק שלב בדרך להסגרה לארצות הברית, שם הוא חשוד בריגול בעקבות פרסום מסמכים רבים בנוגע לפשעי מלחמה שביצע הצבא האמריקאי במהלך פעילות מבצעית בעיראק.



הדליפו הוכחות לפשעי מלחמה



הודעת הפרקליטות השוודית באה באותו השבוע בו המדליפה העיקרית שהעבירה מסמכים לידי אתר ההדלפות, צ'לסי מנינג, שוחררה מהכלא הצבאי לאחר שקיבלה חנינה מנשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה. על מנינג בת ה-29 הוטלו בתחילה 35 שנות מאסר על גילוי 250 אלף מסמכים מסווגים והעברתם לאתר האינטרנט. ביום שלאחר הקראת גזר דינה פרסמה מנינג הצהרה לפיה היא אישה וסיפרה על רצונה לעבור ניתוח לשינוי מין, שכאמור התרחש במהלך תקופת שהותה מאחורי סורג ובריח, זאת מכיוון שצ'לסי נולדה כגבר ונקראה בראדלי עד שעברה את הניתוח .



כזכור, מנינג נעצרה בשנת 2010 על ידי חוקרים מהמשטרה הצבאית האמריקאית על סמך מידע שהגיע מהרשויות הפדרליות במדינה. בחקירתה הודעתה בכך שהדליפה קטע וידאו בשם "רצח צדדי" שביצע חיל האוויר האמריקאי ב-12 ביולי 2007 בבגדד שבעיראק. שחרורה התרחש בקנזס, בסביבות השעה 2 לפנות בוקר (שעון ארה"ב), כך לפי הודעה רשמית שפרסם הצבא האמריקאי. 




 

Okay, so here I am everyone!! . CC BY-SA! . #HelloWorld

A post shared by Chelsea E. Manning (@xychelsea87) on

צ'לסי מנינג לאחר שחרורה