כרזות נאצה נגד ראש אגף כוח אדם (אכ"א) האלוף מוטי אלמוז, חולקו היום (שישי) מחוץ לביתו שבכפר תבור. קבוצת חרדים ערכה מחאה נגד גיוס חרדים והפיצה כרזות שבהן נכתב בין היתר "אלמוז ראש אכ"א המוכר נשמתו בעבור בצע כסף, עד מתי תזרוק נשמות בני ובנות ישראל בקלשונות אושוויץ", וכן "סופך יהיה מר כשל היטלר".



החרדים החלו לחלק כרוזים לעוברים ושבים ולמקום הוזעקה המשטרה. בעקבות כך חלוקת הכרוזים הופסקה והחרדים עזבו את המקום. מהמשטרה נמסר כי תבחן את הצילומים במקום במטרה לאתר חשודים. אחד מעדי הראייה סיפר "זה היה אירוע מביש אבל לא יותר מזה לא הייתה שם אלימות ולא הייתה התלהמות".



לאחר האירוע הגיב אכ"א לדברים והבהיר כי אינו שולל ביקורת לגיטימית. "המלל הוא 'סופך יהיה כשל היטלר', האמירות חמורות אבל לא זה העניין. העניין הוא שבאופן הכי נקי בעולם, אם זו הפגנה או ביטוי של מישהו שמתנגד לצעדים שאנחנו עושים, צריך לקבל את זה בהבנה. זה כבר לא הצבא של פעם של פרות קדושות. אנחנו לא חסינים מביקורת".



אלמוז הוסיף כי "האמירות הן קשות וצריך לגנות אותן. יש סיפור עם הפלג הירושלמי הזה שחושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק. צריך לנקוט מולו ביד קשה ואנחנו נוקטים יד קשה. הם חושבים שבעקבות הקשקושים האלה אני אקבל החלטות אחרות או הרמטכ"ל יקבל החלטות אחרות, בדרך לכאן שוחחתי עם הרמטכ"ל, אנחנו לא אנשים שלא מבינים מה אנחנו צריכים לעשות".



מוטי אלמוז, צילום: פלאש 90
מוטי אלמוז, צילום: פלאש 90



שר הביטחון אביגדור ליברמן מתח ביקורת על הקריאות נגד ראש אכ"א: "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו - היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום. אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז".



חבר הכנסת יאיר לפיד גיבה את האלוף מוטי אלמוז ואמר כי "אני מחזק את ידי ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז ומשפחתו, שמותקפים בידי קומץ של קיצונים מסיתים שאיבדו כל קשר לערכי היהדות. ההשוואה בין צה"ל למשרפות אושוויץ היא לא רק מטורפת, היא גם פלילית. מי שתוקף כך את אלופי המטכ"ל צריך להישלח לכלא".



יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, צייץ בטוויטר: "ראש אכ"א, מוטי אלמוז, קצין מצטיין ומפקד למופת. על השר לביטחון פנים והמשטרה למצוא את המסיתים ולפרק את הקומץ הקיצוני ללא חת וללא הגבלת משאבים".