ספר היין/ יואל מרקוס
הוצאת חיפה, 1972



ספר זה, שכונה לא פעם "ספר היין העברי הראשון", נותן הצצה לעולם היין הישראלי כפי שהיה בשנות ה־70, תוך שימוש בלא מעט הומור. יש בו הסברים על סוגי היין השונים, תולדות היין, סוגים שונים של אלכוהול, הוראות להכנת קוקטיילים שונים ובכלל חוגג את היין באשר הוא.




ספר היין/ מיכאל בן יוסף
הוצאת כתר, 1990 



הספר מדריך את הקורא בעולם היין צעד אחר צעד, תוך כדי שהוא שוזר את סיפורי היין האישיים של המחבר. הוא מיועד לאוהבי היין, לאניני החך ולכל מי שמבקשים לדעת יותר על הנוזל המסקרן הזה. דורות של חובבי יין גדלו על הספר, שהפך לרב־מכר.




69 קוקטיילים/ עופר קורן
הוצאת אלרן, 2003



ספר הקוקטיילים הזה מאגד אוסף של סיפורי עלילה ומיתוס על שלל דמויות וגיבורים, כמו מרי מלכת הסקוטים וג'יימס בונד, ועל האופן שבו הם אוהבים את המשקה שלהם. הכותב הוא מוותיקי הברמנים בתל אביב.




מדריך רוגוב ליינות ישראל/ דניאל רוגוב
הוצאת טובי



זהו המדריך המקיף היחיד ליינות ישראל, שפורסם לראשונה ב־2005 ושם את היין הישראלי בקדמת הבמה גם מבחינה בינלאומית. במהדורות הבאות שהתפרסמו בכל שנה תיעד דניאל רוגוב ז"ל, מבקר היין, את השיפורים שהוכנסו בתעשיית היין של ישראל. במסגרת המדריך רוגוב תיאר, מיין ודירג כמעט 2,500 יינות ויותר מ־150 יקבים ישראליים.




אדום, לבן ומה שביניהם/ גיל חובב
הוצאת כתר, 2004



זהו מדריך ליין שמנסה להפיג כמה מהחרדות הבסיסיות שיש לחלקנו מהנוזל הזה. בין היתר, הוא מלמד איך לא לפחד מיין, איך להזמין במסעדה יין שמתאים בדיוק לטעם שלנו, איך לקנות יין טוב בלי לפשוט רגל, איפה לאחסן אותו ואיך לבשל איתו. ייחודו של הספר בכך שיש בו הסברים פשוטים ועצות שימושיות.




שביל היין – טיול ביקבי ישראל/ אליעזר זקס וירון גולדפישר
הוצאת קורדינטה, 2011



ספר זה סוקר מעל 100 מיקבי ארץ ישראל - מרמת הגולן והגליל בצפון, דרך יקבי הכרמל השרון וגוש דן ועד יקבי השפלה, ירושלים והדרום. הגיבורים של הספר הם האנשים העושים במלאכת הכנת היין ואהבתם למשקה. כמו כן, לסיפורו של כל יקב מצורפת מפה, כדי שתוכלו לא רק לקרוא עליו – אלא גם לבקר בו.




נשים ויין, סיפור אהבה/ ענת לב אדלר
ידיעות ספרים, 2012



זהו מדריך המספק מידע בסיסי על עולם היין, טיפים להתנהלות עם יין, אחסון יין, התאמה לאוכל ועוד, אלא שהוא עושה זאת מנקודת מבט נשית. בין היתר, הוא מתאר את ההיסטוריה של היין מנקודת מבט נשית, בוחן את הקשר בין חוש הריח של נשים לבין התרומה שלהן לעולם היין ומזכיר את הנשים הבולטות בתחום.




ספר הוויסקי/ יונתן ישי
הוצאת כנרת, 2015



זהו הספר הישראלי הראשון העוסק בתולדות הוויסקי והתרבות סביבו, דרכי ייצורו והתהפוכות שעבר במשך השנים. יש בו גם תמונות מעניינות ופרטי היסטוריה אנקדוטליים, שירחיבו את עולמכם ויגרמו לכם להבין: ויסקי, לא מה שחשבתם. הכותב הוא מנכ"ל מועדון הוויסקי הישראלי.




אירוע בשבוע - יש מסיבה



שטיח אדום בכניסה, ריחות משכרים, מוזיקת ג'אז נעימה, יינות נפלאים, אוכל טוב, תפאורה אלגנטית – כל אלה ימתינו לכם בנשף היין הראשון של Jaffa wines, שייערך בשישי הקרוב ברדינג 3 בנמל תל אביב. כוכב הערב יהיה ללא ספק היין: בנשף יימזגו לכוסות ללא הגבלה יינות איכותיים מצרפת (בורגון, שבלי), איטליה (פיימונטה, טוסקנה), יינות בוואריים מגרמניה ומגוון יינות בוטיק של יקבים ישראליים מובילים.



פתיחת דלתות: 21:30. אפשר לרכוש מראש כרטיסים בלינק שבדף האירוע בפייסבוק בשם "נשף היין של ג'אפה". אפשר גם להזמין כרטיסים בטלפון:


052-3180033. מחיר כרטיס: 280 שקלים.