במחקר עולמי שערכה חברת UPS בנושא קניות ברשת עולה כי 48% מהרוכשים באינטרנט עושים זאת דרך הסמארטפון, נתון המהווה עלייה של 4% ביחס לשנת 2016. עוד עולה מהסקר כי 39% לא מוכנים לבצע קניות דרך הטלפונים החכמים מחשש לבעיות אבטחה, 32% חוששים לפרטיות ברכישה דרך הנייד ושליש מהרוכשים מרוצים מדרך הרכישה הקיימת באשראי. בנוסף, 28% אינם מעוניינים להשתמש במכשיר הסלולרי כארנק ו-15% כלל לא ידעו שקיימת אפשרות לקנות דרך הסמארטפונים.



המחקר בדק את הסיבות העיקריות של קנייה ברשת: 65% העידו כי הסיבה העיקרית היא המחיר. בנוסבף, בעת הקנייה המקוונת 81% מהקונים ברשת ציינו כי המחיר הוא הגורם המרכזי בעת חיפוש ורכישת מוצר אונליין. 79% ציינו כי עלויות השילוח משפיעות על ההחלטה אם לקנות מוצר או לא ו-75% העידו כי פירוט מורחב על המוצר מהווה גורם חשוב לפני קנייתו. כמו כן, נמצא כי 36% מהקניות מבוצעות בערוצים כפולים – 14% מחפשים ברשת וקונים בחנות, 8% מחפשים ברשת ובחנות וקונים לבסוף בחנות, 7% מחפשים ברשת ובחנות וקונים ברשת, 7% מחפשים בחנות וקונים אונליין.



למרות הקדימה והפיתוחים הטכנולוגים, נמצא כי אנחנו עדיין לא מוכנים לשירותי מכירות הנעשים על ידי רובוטים בחנות הפיזית. 58% העידו כי הם מעדיפים אינטראקציה אנושית בחנויות המסורתיות מאשר עם רובוטים, 51% לא מעוניינים בשירות של רובוטים בשלל החשש שיקחו את מקומות העבודה של האנשים ו-36% אמרו שאינם מרגישים בנוח לתקשר עם רובוטים.



מגמה נוספת שהסקר מציג הינה החזרת המוצרים. 66% מהקונים שהחזירו בחנות הפיזית מוצרים שנקנו ברשת, ביצעו קנייה חדשה בעת החזרת המוצר. עוד עולה כי 75% מהקונים מחזירים מוצרים דרך משלוח למוכר, הסיבה העיקרית לכך היא האפשרות להחזרת מוצרים בשילוח ללא עלות. 44% מהמחזרים דרך משלוח ביצעו קנייה נוספת.