בקיעים ראשונים התגלו אמש בקשר הרומנטי בין שגיא ומעיין. "פה אנחנו אייטם וזה כיף ונחמד, אבל בישראל זה לא יתאים" אומר שגיא למעיין, אחרי שרק לפני כמה ימים היא נחשבה אלילה בעיניו, בעיקר בגלל שהיא באה מהפוליטיקה ועשתה רבות למען העם והמדינה. אז נכון שהיא כולה הייתה הדוברת של מירי רגב למספר חודשים (למרות שמירי רגב עם הפה הגדול זקוקה לדוברת כמו שחמור זקוק למרק ירקות), אבל החבר'ה הצעירים על האי מאוד מתרשמים. רטינה בכלל חושבת שפוליטיקאים הם זן מיוחד ודם כחול זורם בעורקיהם והיא במצב פרנויה מתקדמת מפני המהלכים שהדוברת מתכננת נגדה. 

ניקולה ניצחה בדו קרב באי המתים, ובשביל דניאל שעזבה בדמעות, היא כבר לא "חיים שלי". אבא של ניקולה יהיה מאוד גאה בה שהיא פתרה את הפאזל, כי הוא גם אנגלי וגם רופא וכמו שאתם יודעים, לרופאים יש כתב חרטומים, אבל הם מאוד אוהבים לשחק בפאזלים. אולי בגלל זה הם התפטרו מביה"ח "הדסה", כי עם כל המשמרות הארוכות, לא היה להם זמן להרכיב קוביות. בכלל, עונה זו תיזכר כעונת הפאזלים הגדולים, למרות שבשביל לשחק בהם לא היה צריך לנסוע כל כך רחוק עד הפיליפינים, מה רע בחוף טנטורה או אכזיב? 

מעיין. בקיעים ראשונים בקשר עם שגיא. צילום: אוהד רומנו
מעיין. בקיעים ראשונים בקשר עם שגיא. צילום: אוהד רומנו
כי אז, יוסי לא צריך היה לתקשר עם אביגיל בת זוגו, דרך האוקינוס השקט והרחוק. נתי, למרות שהוא אוהב פיוט ושירה ואת אלכסנדר פן, כמעט הקיא על יוסי שניסה להיות פיוטי כשאמר שהוא מסוגל לתקשר עם אביגיל דרך הגלים, בעיקר כשמדובר בים נטול כבל תת ימי (מפליא שהוא לא שלח לה מכתב בבקבוק, כמו בסרט ההוא עם השחקנית מ"בית הקלפים").
 

עונה זו גם תיזכר כעונת הברברת הגדולה. הם מבזבזים יותר אנרגיות על דיבורים מאשר על משימות פיזיות, וגם המשימות לא הרואיות במיוחד. למה שלא ייתנו להם למשל לקפוץ מראש צוק גבוה ישר לתוך המים? ואם הם כל כך בקטע של משימות שכליות, נראה אותם מאמצים איזשהו קוף חמוד ומצליחים לאלף אותו להביא להם קוקוסים? 
ועל מה הם מדברים מבוקר עד ערב?
נתי: עכשיו אנחנו הרוב והם במיעוט. 
ורד שותקת, מפחדת לפתוח פה לשטן.
(לאחר מספר ימים)
נתי: שיט, הכול התהפך. מיכל בסוף הולכת עם יוסי ובר.
ורד עדיין שותקת כי היא מפחדת שבסוף יוסי ובר יסמנו אותה, במקום את נתי שהוא אמנם חבר שלה, אבל מה שמעניין את ורד, זה רק ורד.
נתי מרגיש לכוד: שמע, אח ש'לי, אני איתך.
יוסי: מה ז'תומרת?
נתי, במבט מסתורי: אני לא יכול לגלות לך עכשיו. 
יוסי: אבל אני לא מבין
נתי: יש דברים בגו. 
נתי מסתלק מהמקום כשהוא שולח לעבר יוסי, מבט אחרון ומלא משמעות שאומר: "המבין יבין". יוסי לא מבין, ותוהה האם השיחה ההזויה הזאת, היא תוצאה של אי שפיות זמנית מצד נתי. 

 
במועצת השבט הם מקשקשים עצמם לדעת על כלום ושום דבר, כמו לנהוג בניוטראל, ולבסוף, בצעד אסטרטגי מפתיע של יוסי, אלון מודח. נתי שמבסוט שזה לא הוא, קורא לעבר אלון: "אחי אני אוהב אותך", אבל רגע אחרי שאלון מסתלק מהמקום, הוא מתחנף ליוסי שנוא נפשו, והפעם הגיע תורנו להכניס אצבע לגרון.