ישראל מספקת סיוע קבוע למורדים הסורים בגולן, כך מדווח הלילה (שני) עיתון הוול סטריט ג'ורנל האמריקאי. על פי העיתון, שמבסס את דבריו על ראיון עם מספר מורדים סורים, ישראל סיפקה להם סיוע כלכלי ובנוסף לכך מזון ותחמושת כדי שיוכלו להמשיך להילחם ואף ליצור מחיצה בין ישראל לבין כוחות עוינים כגון חיזבאללה.



על פי דברי המורדים, צה"ל נמצא בקשר עם קבוצות המורדים בגבול הסורי ואף הוקמה יחידה שמטרתה לשמור על הקשר עם כוחות המורדים. "ישראל עמדה לצידנו באופן הירואי", אמר מועתצם אל ג'ולאני, דובר קבוצת המורדים "אבירי הגולן" שהוסיף כי "לא היינו מחזיקים מעמד בלעדיה". 


מורד סורי על גבול גדר המערכת בגולן. צילום: רויטרס
מורד סורי על גבול גדר המערכת בגולן. צילום: רויטרס


"ישראל מחוייבת להגנת גבולותיה"

כמו כן דווח בעיתון כי הקשר בין ישראל ל"אבירי הגולן", שאליו משתייכים כ-400 לוחמים, והוא מקושר לקבוצות מורדים נוספות שמקבלות סיוע מישראל, החל בשנת 2013 בהוראת שר הביטחון לשעבר משה יעלון ונמשך גם בכהונת שר הביטחון הנוכחי אביגדור ליברמן.

בעבר הודתה ישראל כי היא טיפלה בכ-3,000 פצועים שנפגעו במהלך הלחימה סמוך לגבולה, אך למרות דיווחים על מעורבות ישראלית בלחימה בסוריה, ישראל מכחישה ושומרת, לפחות לטענתה, על מדיניות של חוסר מעורבות בלחימה במלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה זה שש שנים. עם זאת, בתגובה לוול סטריט ג'ורנל ישראל אמרה כי היא "מחויבת להגנת גבולות המדינה ולמניעת התבססות של כוחות עוינים ותאי טרור בסמוך לה, וזאת בנוסף להענקת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה באזור הגבול".