"אני לא מפלצת. אני אדם שעשה צבא, שחי חיים נורמטיביים. לא גדלתי בעולם השפל הזה", כך טען היום (שני) העבריין ריקו שירזי, בדיון בטיעונים לעונש שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שירזי, שהודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע להריגת העבריין גיא יחזקאל בגרמניה ובקשירת קשר לניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג, ביקש מבית המשפט להתחשב בגילו ובמצבו הרפואי וכן באובדן שחווה לפני מעט יותר משנה, כשבנו, שי, נרצח בנתניה. 

"כשקרה המקרה, שקשה לי לדבר עליו, אף אחד לא טרח להודיע לי. למדתי עליו מהטלוויזיה, כשראיתי את הרכב של הבן שלי וחשבתי שאני חולם. תנאי המאסר שלי, בבידוד מוחלט, תת אנושיים. ואני אסיר למופת. מעולם לא הרמתי קול על סוהר. מפלצת היא בכל מקום מפלצת".



שירזי קיבל חיזוק מפתיע מצד המאמן שלמה שרף וכדורגלן העבר מוטל'ה שפיגלר, אשר מסרו לבית המשפט מכתבים עם עדות אופי. שרף סיפר כי הכיר את ריקו עוד בהיותו שחקן כדורגל במכבי נתניה. "כאשר התחלתי את תפקידי בתור מנהל העל של מועדון הכדורגל לנוער של בית"ר נס טוברוק פניתי כמה פעמים לריקו על מנת שיסייע לי לארגן אירועים חברתיים ופעילויות ציבוריות עבור הילדים והנערים שהיו חלק מהמועדון", כתב.



"כמו כן נתבקש ריקו לא פעם על ידי להושיט עזרה לנערים קשי יום שהיו חלק מהמועדון. בכל הפעמים שבהם פניתי לריקו, ריקו נעתר מיד לבקשותיי בהתנדבות מלאה. בזכות תרומותיו יש היום לא מעט נערים אשר כפסע היה בינם לבין הידרדרות, ותרומתו של ריקו ממש הצילה אותם".



שפיגלר אימן את שירזי בשנות ה-70 וה-80. "אריה הצעיר היה נמרץ, שאפתן, ספורטאי ומנהיג באופיו. זכור לי שהשחקנים היו מאוד מקורבים אליו ותמיד הוא היה מוכן לעזור לכל מי שנזקק. אריה היה כישרוני מאוד ואילו לא היה נפצע בברכו באופן שמנע ממנו לשחק באופן סדיר, יכול היה להתפתח ולהיות שחקן מקצועי ברמה טובה מאוד".



אך שירזי, כידוע, נטש את הספורט ועבר לעולם הפשע. הוא מרצה כבר שמונה שנים בגין עבירות מס ואתמול ביקשה הפרקליטות לגזור עליו 12 וחצי שנות מאסר בגין האירועים האלימים בהם הורשע. התובע, עורך הדין גיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב, פנה להרכב השופטים, בראשות גלעד נויטל, וביקש מהם להחמיר עם שירזי.



"מדובר בחלק מפרשה 512, שבה הובאו לדין עבריינים אחרי תקופות של עשור ושני עשורים שהמשים בוצעו. הענישה הכבדה שאנחנו סבורים שצריכה להיות פה יש בה מסר חד משמעי עבור עבריינים שחשבו שחלוף הזמן יטשטש את מעשיהם והם לא ישלמו עליהם. פרשה 512 מושתתת על אנשים שהעבר שלהם בא עליהם. לכן אנחנו מבקשים מבית המשפט להטיל עונש גבוה".




עדות האופי של מוטלה שפיגלר, היום
עדות האופי של מוטלה שפיגלר, היום