שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב היום (שני) לסערה סביב סוגיית הרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה ואמר כי "בשבועות ובימים האחרונים אנו עדים להשתלחויות פומביות, חוזרות ונשנות, של שרים וחברי כנסת נגד מפקדי צה"ל, בהם הרמטכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. ליברמן הוסיף: "שרים וחברי כנסת מנצלים את העובדה שלובשי המדים אינם יכולים להגיב להם, ומרשים לעצמם, מטעמים פוליטיים צרים, להסית נגד מפקדי צה"ל. שום אחריות לאומית או שיקול דעת".

שר הביטחון המשיך ואמר:  "מפקדי צה"ל ממלאים אחר הנחיות הדרג המדיני. מי מבין השרים וחברי הכנסת שלא מסוגל להתמודד עם זה ומעדיף לגלגל את האחריות כלפי מטה באמצעות הסתה פרועה ומסוכנת, גורם נזק לצה"ל, לחיילים ולמפקדים".

ליברמן ציין בדבריו כי "זו תופעה חמורה ומסוכנת, הפוגעת בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. צה"ל הוא של כולנו, ומפקדי צה"ל עושים לילות כימים כדי לאפשר לכולנו להמשיך בשגרת חיינו. כולל לאותם שרים וחברי כנסת שאיבדו כל רסן, וכדי להרוויח קולות בפריימריז, מוכנים לפגוע באופן פומבי בצה"ל ובמפקדיו היקרים לנו כל כך. יש לנו צה"ל אחד, ואין לנו מפקדים ורמטכ"ל טובים, ראויים ומחויבים יותר. כל מי שיש לו טענות או ביקורת, שיפנה אותן אליי ולא לצבא".



ההחלטה לפיה שטחה של העיר קלקיליה יוכפל וייבנו בה 14 אלף דירות חדשות עוררה זעם רעב בימין שם טענו כי הבנייה בעיר הפלסטינית תבוא על חשבון שטחי C שבשליטת ישראל ותבעו כי לפני שמאשרים בניית אלפי יחידות דיור לפלסטינים יש להפשיר את הבניה בהתנחלויות. כמו כן, נטען כי בנייה של אלפי יחידות דיור בסמוך לכביש 6 תסכן את הנוסעים בו.

גורמים שנכחו בדיון טענו כי נתניהו אמר כי הוא אינו זוכר את ההחלטה שהתקבלה בקבינט על בנייה מסיבית בקלקיליה, אולם הבוקר מסרה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו אמר כי הוא אינו זוכר שבדיון שהיה בקבינט בספטמבר האחרון הוצג המספר 14 אלף.