רים מוסלמי, צעירה בת 26 מיפו, נרצחה ככל הנראה באופן אלים, אך גופתה לא נמצאה עד היום וכעת הכריע בית המשפט שאיש לא יישא באחריות למעשה. עפאף גילאוי, תושבת באר שבע בת 35, הואשמה בתחילה ברצח מוסלמי, שהייתה בת זוגו של חברה לשעבר, אך בשל קשיים ראייתיים בתיק, היא הורשעה היום (שני), במסגרת הסדר טיעון, בעבירה פחותה בהרבה, של מתן אמצעים לביצוע פשע. על פי ההסדר, היא שוחררה היום לביתה.



נגד גילאוי הוגש כתב אישום חמור באוקטובר 2014. ממנו עולה כי גילאוי להפריד בין מוסלמי לבין מוחמד אבו עלכיאן, בן 23 ומי שהיה בן זוגה. היא יצרה קשר עם מוסלמי בעזרת שני חברים והזמינה אותה לבילוי בבאר שבע. ב-23 באוגוסט 2014 אספה גילאוי את מוסלמי מביתה ביפו והסיעה אותה דרומה.



עוד נכתב בכתב באישום, כי במהלך הנסיעה השקתה אותה גילאוי באלכוהול, הזדהתה בפניה בשם בדוי ורצחה אותה במקום לא ידוע. בהמשך אף שלחה בשמה של מוסלמי הודעות לבן הזוג ולפיהן היא רוצה לסיים את הקשר עמו.



כתב האישום נגד גילאוי התבסס על ראיות נסיבתיות בלבד. השופטת מרים דיסקין שלחה את הצדדים לגישור והיום הוצג, כאמור, כתב האישום המתוקן והסדר הטיעון. על פי כתב האישום המתוקן, בו הודתה הנאשמת, אדם אחר, שזהותו אינה ידועה, החליט לפגוע במוסלמי. גילאוי היא זו שדיווחה לאותו אדם על מקום המצאה של מוסלמי, והוא זה שרצח אותה.



הסדר הטיעון כולל הסכמה לעניין העונש, לפיה גילאוי תרצה שנתיים ותשעה חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרה. מאחר שסיימה לרצות תקופה זו במעצר, היא שוחררה, כאמור, לביתה.