צוות מקצועי יבחן את הצורך בתיקון כללי זכויות הסטודנט בדגש על התאמות לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים, והוספת התאמות נוספות, כך הודיעה היום (שני) המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). בין היתר הצוות יעסוק גם בהתאמות לסטודנטים שבן זוגם משרת במילואים.



שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט, התייחס לכך ואמר כי "המילואימניקים הם הגיבורים האמיתיים של החברה הישראלית, שבכל רגע נתון מוכנים לעזוב את הבית והעבודה ולצאת לשירות המולדת. מחובתנו לעשות את ההתאמות הנדרשות עבור אותם סטודנטים המשרתים במילואים ולאפשר להם לצאת לשירות בראש נקי, כשהם בטוחים בכך שהלימודים שלהם או של בנות זוגם לא יפגעו". 
 
הצוות יכלול חברי מל"ג, אנשי אקדמיה ונציגי סטודנטים והוא הוקם בהמשך להחלטת ממשלה אשר ביקשה מהמל"ג לבחון את הצורך בעדכון הכללים בנושא. יו"ר ות"ת, פרופסור יפה זילברשץ, אמרה כי "המל"ג מחויב להצלחתם של הסטודנטים משרתי המילואים הן בזירה הצבאית והן בזירה האקדמית. לשמחתי מאז התיקון לחוק, המוסדות האקדמיים מאפשרים לסטודנטים משרתי המילואים את מלוא ההתאמות להן הם זכאים. כעת אנו בוחנים את האפשרות להרחיב את ההתאמות לסטודנטים ולכלול בהן גם את בני/בנות הזוג של משרתי המילואים וכן להוסיף התאמות לסטודנטים שנקראים לגיוס חירום (צו 8)".   
 

במל"ג מדגישים כי בשנת 2012 נקבעו כללים שחייבו את מוסדות ההשכלה הגבוהה במתן התאמות לסטודנטים המשרתים במילואים. כללים שעסקו בין היתר בהיעדרות משיעורים, מועדי בחינות, דחיית הגשת מטלות, הארכת לימודים ועוד.