ביולי 2003 הכריז אונסק"ו על העיר הלבנה של תל אביב – מרקם עירוני, היסטורי וייחודי המהווה את האוסף האדריכלי הגדול בעולם של מבנים בסגנון הבאוהאוס - כעל אתר מורשת תרבות עולמית.

בכל שנה מאז ההכרזה ההיסטורית, עיריית תל אביב־יפו מציינת את הכרזת אונסק"ו בסדרת אירועי לילה לבן, המשלבים בתוכם את הערך המוסף שדבק בתל אביב כעיר ללא הפסקה. כלומר, חגיגה השוטפת את חוצות העיר ומרכזי התרבות שלה במאות אירועים הנערכים במקביל - משעות הערב עד אור הבוקר. כל זה יקרה בחמישי הקרוב, 29 ביוני.

לילה לבן. צילום: נועה בן שלום

 

בין האירועים הבולטים השנה: 
- ארמין ואן ביורן בגני התערוכה: דיג'יי העל ההולנדי מגיע לסיבוב נוסף בארץ הקודש, לחגיגה הלבנה יצטרפו גם הרכב הטראנס המוביל בעולם ההרכב - Vini Vici וצמד הדיג'יים ההולנדי הלוהט - Sunnery James & Ryan Marcianociano בשעות (22:00 - השעות הקטנות)
- "לילה לבן בכיכר ביאליק" – "טקס חגיגות הממלכה" בתהלוכה שתצא מבית ראובן בואכה כיכר ביאליק, שבה שלל אמני החצר יתאגדו בכיכר המלכותית לחגיגה  שתשלב קרקס, תזמורות, זמרות, אקרובטיקה אווירית, תיאטרון רחוב ועוד (19:00־24:00);
- מסיבת אוזניות בכיכר רבין (20:00־02:00);
- רוק בגן הפסגה עם עמיר לב, נקמת הטרקטור ומוניקה סקס (21:00);
- ערב שירה בציבור ברחבת מוזיאון תל אביב; "נקודות חשמל" - אירוע פרפורמנס במתחם חברת החשמל;
- ערב גרוב במתחם "התחנה" עם בינת אל־פאנק (22:30);  
- היהודים מציינים 20 שנות פעילות מוזיקלית במופע רוק מיוחד בכיכר גבעון (21:00);
- הופעת חצות של עברי לידר בקניון האופנה TLV FASHION MALL;
- במת הופעות בשרונה שתארח החל מ־21:00 את DORJ, מוזיקאי הנע בין סול־אלקטרו לאינדי פופ; אחריו יעלו ב־22:00 אלישע בנאי ו־40 השודדים;
- וברחבת הגלגיליות, החל מ־20:00 ועד 24:00 תתקיים מסיבת ריקודים עם מסך ענק.

לילה לבן. צילום: אבשלום ששוני

 
כל זה רק על קצה המזלג, כי קצרה היריעה. במקביל יתרחשו עוד מאות אירועים בחוצות ובמוסדות התרבות: הופעות מוזיקה, מיצגי תיאטרון, הרקדות ומופעי מחול, קטעי אופרות, רסיטלים קלאסיים, הרכבי ג'אז, מופעי רוק ואלטרנטיבי, מיצגי וידיאו, מפגשים עם אמנים ויוצרים, תפריטים מיוחדים במסעדות ועוד ועוד.
אפשר לנווט בין שלל האירועים באמצעות האפליקציה העירונית "דיגיתל", המציגה את כל מוקדי הבילוי על מפה מפורטת וכן מידע מבוסס מיקום. לילה טוב תל אביב.