החופש הגדול התחיל באופן רשמי. 502,450 ילדי הגנים ו-1,009,229 תלמידי בתי הספר היסודיים, הצטרפו היום (שישי) ל-700 אלף תלמידי בתי הספר העל יסודי שיצאו לפני כשבועיים והצטרפו אליהם לחופשת הקיץ. אמא לתלמידה שסיימה היום את לימודיה בבית הספר "גבריאלי" בתל אביב אמרה כי "החופש הגדול זו תקופה נפלאה להורים ולילדים וזמן מצוין לחזק את הקשרים בתוך המשפחה".



תלמידות ביה"ס גבריאלי בת"א יוצאות לחופש. צילום: אבשלום ששוני
תלמידות ביה"ס גבריאלי בת"א יוצאות לחופש. צילום: אבשלום ששוני



דיקלה עברי פרדנוי מאזור, אמה של אריאל שסיימה היום כיתה ג', סיפרה כי: "אריאל שלי מסיימת היום כיתה ג', שלב לא פשוט בהתבגרותו של ילד, היות והדרישות הלימודיות והחברתיות ממנו גדלות והוא לומד להכיל את סיר הלחץ שילך ויגדל בכל שנה. אבל זהו, אנחנו מאחורי זה, קיבלנו תעודה היום ומבחינתי הילדה שלי אלופה אמיתית ולא משנה לי מה באמת יהיה כתוב בה. העיקר שתחזור הביתה עם חיוך על הפנים וציון ממוצע של טוב ומעלה. עכשיו מתחיל השלב הקשה שלי - החופש הגדול. שיהיה לכולנו בהצלחה".



תלמידי כיתה ג' בית ספר יוספטל באזור עם המורה לימור פסי
תלמידי כיתה ג' בית ספר יוספטל באזור עם המורה לימור פסי



עוז ישראל תנעמי, בן שש מנתניה, השתתף היום בטקס הסיום בגן חובה ובשנה הבאה יעלה לכיתה א'. עוז, מגן 'ספיר' בעיר, מספר כי הוא לא מתרגש לקראת הכניסה בשנה הבאה לבית הספר וסיפר על התוכניות שלו לחופש: "אנחנו טסים ליוון ואני מתכוון ללכת לים ולבריכה, לדוג דגים. אמא תיקח אותי להרבה מקומות בילוי". בניגוד לעוז, אמו נאוה, אשת יחסי ציבור, כבר מתרגשת לקראת האחד בספטמבר: "אני מאוד מתרגשת מהמעבר מגן חובה לכיתה א', זו תחושה של סיום 'תקופת הילדות' של הילד. המעבר לכיתה א' מרגיש כאילו הילדים כבר נמצאים בשלב אחר של בשלות והם בקטגוריה של 'גדולים'. מאחלת לו ולשאר הילדים חופשה מדהימה ובהצלחה רבה בכיתה א'".



ילדי גן הילדים ספיר בקריית השרון בנתניה מתרגשים לקראת היציאה לחופש הגדול
ילדי גן הילדים ספיר בקריית השרון בנתניה מתרגשים לקראת היציאה לחופש הגדול



במשרד החינוך עסוקים גם בסיכומים ומציינים כי רפורמת הסייעת השנייה בגנים והקטנת מספר תלמידים בכיתה נמשכה גם השנה. לדברי המשרד, בשנת הלימודים החולפת, כל תלמידי כיתות א' ו-ב' למדו בכיתות קטנות המכילות 32-34 תלמידים בכיתה ונפתחו 477 כיתות ב' חדשות. סה"כ 997 כיתות חדשות מאז החלה הרפורמה. בשנה הלימודים הבאה, תשע"ח, גם כיתות ג' יכנסו למהלך ויפתחו 168 כיתות ג' חדשות, כך שבסך הכל יהיו 1,165 כיתות חדשות מאז התחלת הרפורמה.



מבחינת תוספת הסייעת השנייה בגני הילדים, הם מדגישים כי ב-5,112 גנים נוספה סייעת שנייה לגילאי 3-4 (מעל 30 ילדים) ב-100 אחוז משרה. הסייעת השנייה אפשרה לייצר בגנים עבודה פרטנית עם הילדים, חיזוק הקשר האישי עימם ומענה ראוי לצרכים של הילדים.