חסכון כלכלי למשפחות החל משנה הבאה. משרד החינוך הודיע היום (שלישי) כי מחודש ספטמבר הוא יספק צהרונים מסובסדים לילדים בגני הילדים הציבוריים ולתלמידי כיתות א'-ב'. מדובר על יוזמה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי שלצורך ביצועה הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקלים. התוכנית תפעל בהתאם להחלטת ממשלה מחודש מאי, לפיה הוחלט כי בשנת הלימודים הבאה יסבסד משרד החינוך את תוכנית "ניצנים". תוכנית זו כוללת מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים לתלמידים בגני הילדים הציבוריים ובכיתות א'-ב' כאמור, בהתאם לימי הלימוד שנקבעו למוסד חינוכי, מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00.



שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לכך במהלך כנס השקת התוכנית ואמר כי "הצהרונים של משרד החינוך הם בשורה של ממש להורים ולילדים. מדובר בחיסכון של מאות שקלים בכל חודש לכל משפחה, ובפתרון מצוין להורים שיוכלו כעת לעבוד בשקט כשילדיהם נמצאים במסגרת חינוכית טובה ומוזלת. אני מברך את ידידי שר האוצר כחלון שהוביל ביחד איתי את המהלך החשוב הזה שיקל על כל משפחה בישראל".



השר בנט בכנס השקת התוכנית: "פתרון מצוין להורים". צילום: דוברות משרד החינוך
השר בנט בכנס השקת התוכנית: "פתרון מצוין להורים". צילום: דוברות משרד החינוך



ביישובים מבוססים יפחת הסבסוד


העלות הבסיסית של צהרון תעמוד על 650 שקלים לחודש כאשר המשרד יסבסד את עיקר הסכום, בהתאמה לדירוג הסוציו אקונומי של הרשות המקומית. משפחות מאשכולות למ"ס 1-3 ישלמו 50 שקלים בלבד (ירושלים, בית שמש, רהט, צפת, נתיבות, בני-ברק), מאשכול 4 ישלמו 100 שקלים (אופקים, נצרת, עכו, לוד, דימונה, רמלה), אשכולות 5 ו-6 ישלמו 350 שקלים, אשכול 7 ישלמו 450 שקלים ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 500 שקלים בעוד המדינה תשלם את היתרה - 150 שקלים. ניתן יהיה להרחיב את מסגרת הצהרון הבסיסית באמצעות הוספת פעילות בחגים והוספת חוגים נוספים מעבר לשני החוגים שניתנים בחבילה הבסיסית, עד לרף מקסימלי בסך 935 שקלים. בצהרונים ציבוריים, המשרד יאסור כל גביית תשלום חורגת.



במשרד החינוך מדגישים כי התוכנית תפעל במוסדות הרשמיים, במוסדות המוכרים שאינם רשמי ולתלמידי החינוך המיוחד שמסיימים את יום הלימודים עד השעה 14:30. המשרד יהיה אחראי על רמת השירות, המענה החינוכי והסטנדרטים הפדגוגיים ובנוסף, יינתנו לתלמידים תוכניות העשרה באמצעות חוגים וארוחה חמה.



חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בשורה של ממש להורים". צילום: חורחה נובומינסקי
חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בשורה של ממש להורים". צילום: חורחה נובומינסקי



"בשורה אדירה לתלמידים ולהורים"


מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "משרד החינוך ממשיך להרחיב את מגוון השירותים החינוכיים, הן כדי להעניק לתלמידים מעטפת חינוכית רחבה, והן כדי להקל את הנטל על ההורים. הרחבנו את מסגרות הקיץ, הוספנו סייעות, הקטנו כיתות, ועכשיו אנחנו מעניקים צהרונים איכותיים במחיר מסובסד, בכל הארץ ולכל המגזרים. מדובר בבשורה אדירה, הן לתלמידים והן להורים".



כזכור, כבר בחודש שעבר הודיע על התוכנית יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות והיום הוא אמר כי "אנחנו מביאים היום בשורה של ממש להורים הצעירים ולתושבינו. הצהרונים החברתיים יציעו חינוך איכותי לכל, במחיר שווה לכל נפש. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה עם משרד החינוך ויתר הגורמים המעורבים שהבינו כי הרשויות המקומיות הן צד מרכזי בכל תהליך קבלת החלטות לטובת אזרחי מדינת ישראל. יחד נמשיך ונפעל לחינוך איכותי לכלל תלמידי ישראל".