קניות בסופרמרקט יכולות לגרום לנו לעיתים לחוש כילד העומד בפתחו של פארק שעשועים עצום. המגוון הרחב של מוצרי המזון, השלטים המפתים אותנו לקנות, וכמובן איך אפשר להתעלם מריח המאפים הטריים ועמדות הטעימות שמפעם לפעם קיימות בסופר. המגוון העצום והפיתויים בשטח יכולים בהחלט לבלבל אותנו בעת בחירת המזונות אותם נרצה להכניס הביתה.



הנה מספר טיפים שכדאי לאמץ לפני ובעת הקניות:


1. הכנת רשימת קניות בבית - פעולה זו תחסוך לכם זמן וכסף ואף תמנע בזבוז מיותר של מזון. כאשר תגיעו מכווני מטרה עם רשימה מתוכננת, תתפתו פחות לרכוש מזונות מזדמנים שאין לכם באמת רצון לאכול אותם.



2. חלוקת הקניות בעגלה - כדי לשמור על שגרה של ארוחות מאוזנות, חשוב לדאוג שחלוקת המזונות בעגלת הקניות תהיה בהתאם לכך. התחילו בבחירת הירקות והפירות העונתיים, כך תדעו שאלו טריים יותר ודאגו שהם אלה שיהוו את החלק המשמעותי בעגלה. לאחר מכן, בחרו מזונות מדגנים מלאים ומזונות המכילים סיבים תזונתיים. פנו מקום של כבוד לקטניות מעבר למוצרי החלב, ביצים, הדגים והבשר (לא מעובד), כך תספקו חלבון לארוחות שלכם. בהחלט ניתן גם להוסיף משהו מתוק או חטיף קטן מלוח, אך כמובן כדאי לבחור זאת נכון.



3. בחירת מזון ארוז– לפני רכישת מזונות ארוזים, מומלץ להשוות מוצרי מזון דומים ולבחור את המזונות המכילים פחות נתרן, סוכר ושומן רווי.



4. קניות קטנות - כישראלים אנחנו אוהבים לקנות ובגדול, אלא שדווקא עריכת קניות קטנות אחת ליום או יומיים עדיפה על קניות גדולות. טריות המוצרים תהיה טובה יותר ותאפשר לכם לתכנן באופן מחושב מה תרצו להכין באותו היום. בנוסף, אחת הבעיות הגדולות של החיים המודרניים היא בזבוז מזון. על ידי קניות קטנות ודחופות יותר תוכלו למנוע זאת.



5. קניות מזון ברשת - פתרון בעידן המודרני שדווקא יכול לסייע לנו לבחור את המזונות הטובים יותר ללא הסחות דעת.