בדיוק אתמול, ב־4 ביולי, חגגו האמריקאים את יום העצמאות שלהם. וכמו שחגיגה היא לא באמת חגיגה ללא אלכוהול, כך אי אפשר לחגוג את האמריקנה בלי ברבן, ההארד ליקר שהכי מזוהה עם היבשת. 
 אבל בשביל לשתות ברבן נקי אתם לא צריכים אותנו. אנחנו פה כדי לתת לליקר הוותיק טוויסט חדש, כזה שגם ילך טוב עם הקיץ הישראלי המהביל. לטובת העניין קפצנו לבר הכי אמריקאי שאנחנו מכירים, "מייק'ס פלייס" בטיילת של תל אביב, שגם נמצא בצמוד לשגרירות האמריקאית. 

ביקשנו מגל ואסף גנצמן, האחים שמנהלים את רשת הברים, ושבעצמם עשו עלייה לארץ מארצות הברית, להרכיב שלושה קוקטיילים, שהמשותף להם הוא שכולם על בסיס ברבן. עוד ביקשנו כי הקוקטיילים לא ייסחפו אחרי טרנד הקוקטיילים העכשווי, שכולל, בין היתר, נגיעות מולקולריות בכל כוס. תנו לנו משהו פשוט, אמרנו. משהו טעים, רענן, שנוכל להכין לבד בבית, בלי יותר מדי מאמץ, ושיעשה את העבודה. 

תה טנסי - בגרסת "מייק'ס פלייס"

אסף: "הקוקטייל שיצרנו מבוסס על תה טנסי, שבדרך כלל עשוי מג'ק דניאלס, טריפל סק, תערובת סאוור וקולה. בגרסה זו החלפנו את הסאוור במיץ לימון ואת הקולה בבירה קלה".
רכיבים:
* קוביות קרח גדולות
* 1/2 1 מנה של ג'ק דניאלס 
* 1/2 מנה של מיץ לימון
* מנה של טריפל סק
* 2 מנות של בירה קלה (קורונה וכדומה)
* 2 מקלוני קינמון לקישוט

אופן ההכנה:
ממלאים את הכוס בקרח, מוסיפים את הוויסקי, מיץ הלימון והטריפל סק, מערבבים היטב וסוגרים בבירה. בשביל טעם מתוק, הוסיפו מקלות קינמון.

ברבן סאוור
גל: "ברבן סאוור הוא קוקטייל אולד סקול, והוא בהחלט לא בשביל כל אחד. בדרך כלל הוא מוגש עם דובדבנים, מה שמעניק לו מראה נשי. לצורך הגיוון החלפנו את הדובדבנים בעיטור קצת אחר".
רכיבים:
* 2 מנות של מייקרס מארק (או כל ברבן אחר)
* 1 מנה של מיץ לימון
* 1 מנה של מי סוכר
אופן ההכנה:
שופכים לכוס את הברבן, מיץ הלימון והסוכר.מערבבים היטב עם קרח עד לקבלת קצף יפה. מוסיפים קישוט לבחירתכם (אנחנו הלכנו על כדור פוטבול).


תפוז רוזמרין ברבן
גל: "זהו משקה תוסס ומלא באופי, ועדיין מדובר במשקה מאוד פשוט. השילוב של הרוזמרין והתפוזים מעולם לא נראה נכון יותר".
רכיבים:
* 1.5־2 מנות של 
ברבן לבחירתכם
* 1/2 מנה של 
מיץ תפוזים טרי
* נגיעה של סירופ מונין בטעם תפוז
* עלי רוזמרין
אופן ההכנה:
הוסיפו לכוס בינונית את הברבן, התפוזים והמונין וערבבו היטב. לאחר מכן הוסיפו את עלי הרוזמרין.

 

פסטיבל
להרגיש רוטשילד

זו השנה השלישית שבה יתקיים הפסטיבל "כרמים וטעמים", שיחול היום ומחר ברמת הנדיב הסמוכה לזיכרון יעקב. בתוך גנים פורחים, מול נוף השקיעה הניבט מההר אל הים, כשברקע מופעי מוזיקה, תערוכת צילומים, אמנים יוצרים, פינות גורמה וחקלאות מקומית. 

הפסטיבל "כרמים וטעמים" הוא הרבה יותר מיין טוב. נוסף על האווירה, בולטת במקום משמעות סמלית - במרכז הגנים קבועה אחוזת הקבר של הברון רוטשילד, שביקש להיקבר במקום זה. הפסטיבל נערך על פני שני ערבי קיץ, רביעי וחמישי, 5־6 ביולי, החל מ־18:00 ועד 23:00. זהו אולי אחד המקומות הבודדים בארץ שבעונה זו של השנה מזג האוויר ההררי שלו מאפשר ליהנות גם מחוץ למזגנים. 

בין היקבים שמשתתפים בפסטיבל: סומק, אלונה, ארנס, מאיה, בר מאור, שדות, דדה, שפיה, אמפורה ועוד רבים וטובים. 
 
במסגרת הפסטיבל תוצג תערוכה ייחודית ושמה הכוס החמישית של הצלם גלעד פוני. נותן החסות המרכזי של התערוכה הינו המותג האיטלקי Bormioli Rocco שישיק במסגרת הפסטיבל סדרת כוסות יין ייחודית. בתערוכה יוצגו עשרות תצלומי פורטרט של העוסקים בענף היין ביחד עם כוסות בורמיולי – החל בכורמים, בוצרים, ייננים, דרך פועלים במפעלי ייצור יינות וכלה בחובבי יין. 

עלות כניסה: 90 שקלים. המחיר כולל כוס יין לטעימות חופשיות במהלך האירוע, מפה אזורית ומופעים. 
פירוט הנחות באתר הפסטיבל. 
הקוקטיילים הותאמו למנות. האירוע של
הקוקטיילים הותאמו למנות. האירוע של


אירוע

זה כל הקסם 

למכור אלכוהול זה לא כמו למכור, נניח, טלוויזיה. אלכוהול חייב לטמון בחובו איזה קסם, אשליה, פנטזיה. לא בכדי הרבה מהקריאייטיביות של עולם הפרסום התחילה במותגי אלכוהול. הם לא פחדו להיות חצופים, סקסיים ומקוריים, כשלאט־לאט נשרכים מאחוריהם שאר המותגים. 

בשבוע שעבר נכחתי בקסם מהסוג הזה. חברת י.ד עסקים, היבואנית הרשמית של טקילת "פטרון" בארץ, הביאה לישראל את Patron Secret Dining Society - פרויקט שמתקיים ברחבי העולם, ובו חוגגים את הטקילה של "פטרון" בנקודות סודיות במדינות שונות. 
 
הארוחה הסודית של "פטרון" התקיימה בכנסייה הסקוטית בירושלים, מקום שהנוף שנשקף ממנו מספיק כדי לעשות אתכם שיכורים. "פטרון" תמיד מחפשת חדשנות, ומטרת האירוע הייתה לאחד בין קוקטיילים יצירתיים, בישול קולינרי, מוזיקה חדשנית, תרבות, אנשים מרתקים ולוקיישן מרהיב. רשימת המוזמנים (33 בלבד) הורכבה מסלבריטאים, מובילי דעת קהל ובעלי עסקים מקומיים עם נציגי משלחת "פטרון" העולמית, שהגיעו לארץ במיוחד לאירוע.
המיקסולוג הראשי של המותג הרכיב במיוחד לאירוע שלושה קוקטיילים המותאמים במדויק לכל מנה בארוחה. השף שנבחר להוביל את הפרויקט היה מאיר אדוני, שהתאים גם הוא כל מנה לקוקטייל מבחינת הטעמים והמרכיבים. 

"פטרון", למי שלא מכיר, מיוצרת במקסיקו מ־100% אגבה כחולה, ומגיעה בחמש דרגות יישון שונות.