בתוך יומיים נעקצו אישה ושלושה ילדים קטנים בארבעה אירועים שונים על ידי עקרבים. מנהל השירותים הווטרינריים ברמת גן, ד"ר שי מלמן, התריע היום (רביעי) בעקבות רצף האירועים, כי בגלל החום הכבד, העקרבים יותר פעילים. "יש תקופות שהעקרבים יותר מסתתרים, בעיקר כאשר הימים קרים יותר ואז הם גם פחות פעילים. אבל בחום הם יוצאים לעיתים החוצה", הוא הסביר.

ד"ר מלמן ציין עוד שלעיתים העקיצות של העקרב מתרחשות, כאשר מרימים אבן ואז הוא חש מאויים, בעיקר במקומות החמים. "אם נוגעים, אפילו ללא ידיעה, במקום המסתור של העקרב, הוא עלול לעקוץ", הוא הוסיף.
 
ד"ר מלמן ציין עוד שעקרבים עלולים בתקופת החום הכבד להגיע גם לתוך בתים. "אמנם לעקרב יש פחות ארס לעומת הנחש, אבל ישנם אנשים רגישים שהראקציה עליהם מהעקיצה עלולה להיות קיצונית. העקרב הוא חיה ארסית וכך צריך להתייחס אליה", הסביר עוד ד"ר מלמן והמליץ על שורת צעדי זהירות בימי הקיץ החמים: "קודם כל חשוב לטייל וגם להסתובב בגינה עם נעליים ולא עם סנדלים. אם מישהו נעקץ, עדיף להזיז כמה שפחות את אזור המקום בו היתה העקיצה ולצנן אותה עם קרח על מגבת ואז לבצע פינוי למתקן רפואי", הוא אמר.
 

ד"ר מלמן ציין עוד שלנוכח הבנייה המואצת, גם היו מקרים רבים יותר של נחשים שיצאו מהמחילות ומקומות המסתור. "כדאי לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים", הוא סיכם.


בתוך יומיים: אישה ושלושה ילדים קטנים נעקצו



אתמול בבוקר נעקץ ילד כבן 4 על ידי עקרב צהוב באזור רהט בנגב. הוא הובא למרפאה מקומית ולמקום הוזעק צוות מד"א, שלאחר טיפול רפואי ראשוני פינה אותו במצב קל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כאשר הוא בהכרה מלאה.
 
היום אחר הצהריים נעקצה אישה כבת 63 על ידי עקרב שחור בבית בירושלים. היא פונתה על ידי מד"א במצב קל ויציב לבית החולים שערי צדק בעיר.
שלשום בבוקר נעקצה פעוטה כבת שנה על ידי עקרב בפזורה הבדואית הסמוכה לערד. היא הובאה לתחנת מד"א בערד ולאחר טיפול רפואי ראשוני פונתה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
 
"היינו בתחנה ולפתע הגיע רכב לכניסה של התחנה. בזרועות האמא היתה פעוטה, באי שקט עם סימני עקיצה של עקרב צהוב. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ, כשהיא מעורפלת הכרה", סיפר חובש בכיר במד"א, ישראל כץ.