לאחר שחרורו למעצר בית של איש אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, במסגרת החקירה נגדו בחשד שהעביר מסמכים מסווגים לחברת בזק "באופן שיטתי", טען הבוקר (ראשון) בגל"צ עורך דינו, יובל נחמני, כי "פילבר נחוש לשבת ככל שיידרש עם חוקרי הרשות לניירות ערך, ולהסביר להם איפה הם טועים בנוגע לחקירה על טוהר המידות". מלבד זאת, הוא הוסיף כי מדובר ב"עובד ציבור שעשה מה שעשה לטובת הציבור ולפי ראות עיניו". 



לדבריו, "החקירה נפתחה לפני יומיים שלושה. הוא לא רק אישר מידע, אלא הוסיף מידע משלו כדי להסביר מדוע החקירה יסודה בטעות. כרגע אנחנו לא מדברים על השעיה או התפטרות, אנחנו בשלב מוקדם מאוד. מר פילבר לא נחשד בפרשת בזק, הוא גם לא נחשד בניגוד עניינים בנוגע לטיפול בחברה ולא חשוד בכך שבמסגרת תפקידו במשרד התקשורת. הוא חשוד בכך שהיה משהו לא תקין בשיח בינו לבין החברות המפוקחות בידו".



"הרשות טוענת, לדעתנו בטעות, שבשיחותיו עם בזק הוא חשף מידע שהוא לא היה צריך למסור, וכדי לתת לפרשה נופך דרמטי הם טוענים שהוא מסר מידע סודי. אין למשרד התקשורת מידע סודי. הוא נחוש לשבת עם החוקרים ולהסביר להם את התנהלות משרד התקשורת".



נתניהו. מקורבו נחקר בחשד להעברת מסמכים מסווגים לחברת בזק. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. מקורבו נחקר בחשד להעברת מסמכים מסווגים לחברת בזק. צילום: מרק ישראל סלם



הוא הוסיף כי "בדוח מבקר המדינה לא חשבו על פתיחת חקירה פלילית. מעולם לא נפתחה בארץ חקירה נגד עובד ציבור שלא היה בניגוד עניינים. הוא עובד ציבור שעשה את מה שעשה לטובת הציבור לפי ראות עיניו. הוא פעל לפי מיטב הכרתו המקצועית והעצמאית ללא שום קשר לזיקה אחרת".



כזכור, נגד פילבר נטען כי "עולה חשד ממשי כי פילבר פעל בצורה מכוונת ומתמשכת, תוך הסתרה מגורמים מקצועיים ומשפטיים במשרדו, כדי להעביר לבזק מסמכים". מהחקירה עולה כי פילבר קיבל על גבי המסמכים תיקונים שונים מבזק, ואלו הופיעו אחר כך בצורה קבועה במדיניות שיצאה בסופו של דבר מהמשרד. 



פילבר נשלח למעצר בית בן 14 ימים על ידי בית המשפט, זאת לאחר ששופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי כץ, הורתה על הפקדת דרכונו של פילבר בידי הרשות לניירות ערך, לאחר שאסרה עליו לצאת מהארץ, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. פילבר חויב להפקיד 400 אלף שקל כתנאי לשחרורו.