איחוד האמירויות היא האחראית לפריצה למערכות המחשוב של רשת אל-ג'זירה והשתלת ציטוטים כוזבים של אמיר קטאר, תמים אל תאני, ציטוטים שהביאו לפרוץ המשבר בין קטאר לערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין, לוב, תימן,  מצרים ומדינות נוספות, כך טענו הבוקר (שני) גורמי מודיעין אמריקאים לעיתון הוושינטון פוסט. הגורמים טענו בעיתון, כי על פי מידע חדש שהתקבל ונותח בסוכנויות המודיעין האמריקאי, גורמים בכירים בממשלת איחוד האמירויות שוחחו על התוכנית להשתיל את הידיעות ועל דרכים לבצעה, כמו כן אמרו הגורמים כי לא ברור אם הפריצה עצמה נעשתה על ידי האמירויות או שהם פנו לגורמים חיצוניים כדי לבצעה.
יום למחרת הדיונים הללו, הושתלה ידיעה באתר רשת אל-ג'זירה, בה הופיעו ציטוטים מזויפים של האמיר אל-תאני בהם הוא כביכול אמר כי איראן היא מעצמה איסלאמית ודברים בשבח החמאס. 

קונספירציה נגד הנסיכות העשירה? אולפנים ריקים של רשת אל ג'זירה. צילום: רויטרס
קונספירציה נגד הנסיכות העשירה? אולפנים ריקים של רשת אל ג'זירה. צילום: רויטרס


"מה שנכון הוא התמיכה של קטאר בטרור"



 

כזכור, בעקבות הדיווח הכוזב, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים חסמו את הגישה של רשת אל ג'זירה לארצותיהם והודיעו על חרם מסחרי ואף מצור על קטאר, משבר שנמשך מאז, וזאת למרות מאמצי מדינות רבות, בהן ארצות הברית, בריטניה, כווית, רוסיה ועוד לפתור אותו בדרכי שלום.
איחוד האמירויות הכחישה את הדיווח בוושינגטון פוסט וקראה לו כוזב. "לאיחוד האמירויות לא היה חלק בפריצה, כביכול, שנעשתה למחשבי אל ג'זירה", מסר שגריר האמירויות בארה"ב, יוסף אל אוטביה, " מה שנכון הוא התנהלותה של קטאר, אשר ממנת, תומכת ומאפשרת פעילות של קיצונים מהטליבאן ועד חמאס ותומכי קדאפי, ומביאה לאלימות, קיצוניות וחתירה תחת יציבות שכנותיה".