זהבה שאול, אמו של אורון, החייל שגופתו נפלה בשבי חמאס במבצע צוק איתן לפני כשלוש שנים, פרסמה היום (ראשון) מכתב מוקלט לבנה בו היא מביעה את געגועיה אליו ותוקפת בחריפות את הדרג המדיני. "לא אתן שיהפכו אותך לרון ארד", אמרה. במכתב אמרה זהבה: "אורון שלי, אני לא מאמינה שכבר עברו שלוש שנים, אני חושבת עלייך בלי סוף, ומייחלת ליום שבו אראה אותך שוב. לא חלמתי שאצטרך להתחנן לפני ממשלת ישראל שלא יפקירו אותך בעזה".

שאול טענה כי בנה הופקר על ידי המדינה שמתעלמת מקיומו. "שלוש שנים, שבהם אני נאבקת בשרים משיחיים שרואים בהפקרתך עניין של קידוש השם, או שרים אחרים הרואים בי מטרד ומחכים שהפגישה תסתיים, ויש את אלה שמביעים תמיכה אבל לא באמת פועלים להשבתך", אמרה. 

"אורון יקירי, אני מבטיחה של אתן להם להפוך אותך לרון ארד, ולא אתן להם את התענוג להפוך אותי לבתיה ארד שנפטרה בצער מבלי לראות את בנה שב הביתה מהשבי. אתה אורון שבחרת לשרת בגולני בגדוד 13, ונלחמת במבצע צוק איתן בזמן שמיליוני אזרחים ישבו במשך 50 ימים במקלטים ובחדרי מדרגות. לא אנוח ולא אשקוט עד שתשוב למדינה שאתה כל כך אוהב".
 
"נאבקת בשרים משיחיים". זהבה שאול. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
בסיום ההודעה השמיעה אמו של אורון קטע ממילותיו של בנה: "אבא אמא תודה שבאתם אוהב אתכם".


לפני כשבוע וחצי, דיווח העיתון הלבנוני אל אחבאר, כי "ישראל וחמאס קרובים לביצוע שלב ראשון בעסקת חילופי שבויים, זאת בתוך שלושה חודשים". התיווך נעשה במעורבות רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. עוד הודגש בדיווח כי "ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה".
בדיווח נאמר כי השלב הראשון יהיה דומה לשלב א' של עסקת שליט, לפיה ישלח חמאס סרטון וידאו כמו שעשה ב-2009, ובו אמורים להראות בארגון את מצב השבויים.
על פי הדיווח, החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם נלקחו לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יושבו לישראל יחד עם שלושה אזרחים ישראלים - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. בתמורה, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה דורש את שחרורם של כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל. בנוסף, דורשים בחמאס לשחרר אסירות, בני נוער וכן חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. בתמורה לכך, חמאס יספק מידע מוגבל על גורל הישראלים ברצועת עזה, כך על פי הדיווח.