לאחר שבשבוע בשבוע שעבר סולן רדיוהדתום יורק הניף אצבע משולשת לעבר פעילי BDS שהפריעו במהלך הופעתו בגלזגו, במחאה על קיום המופע בישראל וקרא להם "אנשים מזויינים", וקודם לכן הוא דחה את קריאתו הפומבית של המוזיקאי רוג'ר ווטרס לבטל את ההופעה המדוברת, כעת הוא זוכה לגיבוי מצדו של מייקל סטייפ סולן להקת R.E.M.



אמש פרסם סטייפ הודעה בעמוד האינסטגרם שלו, שבה שכתב: "אני עומד לצד רדיוהד ולצד החלטתם להופיע. בואו נקווה שהדיאלוג יימשך, ויצליח להוביל להסרת הכיבוש וליצירת פתרון של שלום. בברכה".




הגולשים התפצלו בדעותיהם, כאשר חלק הביעו תמיכה בסטייפ במילים: "תודה לך מייקל", "איזה כיבוש? אדמת ישראל קיבלה את השם פלסטין על מהכובשים הרומאים, במטרה למחוק את זכר היהודים" ו"אנחנו עומדים לצד ישראל".
מנגד, עוקבים אחרים הביעו את מורחת רוחם על תמיכתו ברדיוהד: "אתה מתכוון עומדים על האפטרהייד, יפה מאוד" כתב אחד מהם, "ציפיתי לתגובה, אבל לא לאחת כזו. תתבייש לך", כתבה גולשת אחרת.



כזכור, מחרתיים, ביום רביעי, רדיוהד צפויה לעלות על הבמה בפארק הירקון בתל אביב, ולהופיע בפני עשרות אלפי מעריציה הישראלים שחיכו במשך שנים ארוכות לרגע הזה. המופע של הלהקה נתקל בקשיים רבים לאורך הדרך, כאשר מתנגדים למדיניות הישראלית בשטחים, קראו לביטולו וביקשו מרדיוהד לא להגיע לישראל.



בלהקה דבקו בהחלטתם להגיע לארץ, אך ישנם גורמים מסוימים בעולם שממשיכים במאמצים לפגוע במופע. אחד מהגורמים האלו הוא קן לואץ', במאי סרטים בריטי שפועל כבר שנים להחרמת ישראל. לואץ' כתב בשבוע שעבר בטוויטר שלו כי רדיוהד צריכים להחליט האם לתמוך בצד המדכא, או בצד המדוכא. "הבחירה היא פשוטה" – הוסיף הבמאי.





תום יורק, החליט לא להבליג וענה ללואץ' במילים הבאות: "להופיע במדינה, לא מעיד על תמיכה במדיניות שלה. אנחנו מופיעים בישראל, ואנחנו מופיעים באמריקה. אנחנו לא תומכים בנתניהו יותר מאשר אנחנו תומכים בטראמפ – אבל אנחנו עדיין מופיעים באמריקה. הבסיס של מוזיקה הוא חציית גבולות ולא בניית גבולות, מוזיקה היא דיאלוג, וחופש הביטוי".