שוק התקשורת חווה שינויים ברבים בתקופה האחרונה, עליית סלקום TV לאוויר, סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד, פיצול ערוץ 2 ועוד, כעת, לקראת סוף יוני השיקה הנהלת פרטנר, בראשות המנכ"ל איציק בנבנישתי, את מיזם הטלוויזיה פרטנר TV. כפי שהתחייבה, הוא יעלה לאוויר עד סוף השבוע הבא. 15 אלף נרשמים כבר ביקשו להצטרף למיזם, אך בפועל יחוברו בשלב הראשון עשרת אלפים לקוחות מכל רחבי הארץ. בספטמבר, עם תום תקופת ההרצה, יוצע השירות ללקוחות נוספים.



שירות פרטנר TV משווק בעלות של 69 שקל לחודש, כולל התקנה. סביר שמחיר זה יעלה לאחר שנה. שירות הטלוויזיה יוצע על גבי האינטרנט, באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. יש לציין כי במקור הובטח שללקוחות פרטנר TV יוצע שירות נטפליקס בתוספת של 20 שקל בחודש, אך שירות התוכן אינו מוצע בשלב זה.



חיים סבן, איציק בנבנישתי, חברת פרטנר. צילום: סיוון פרג'
חיים סבן, איציק בנבנישתי, חברת פרטנר. צילום: סיוון פרג'



עם זאת, לקוחות שכבר מנויים באופן עצמאי לנטלפיקס יוכלו לעבור אליו בלחיצת כפתור, דרך הממיר של פרטנר. השירות של פרטנר יכלול בין השאר חמישה ערוצי ספורט (לא כולל צ'רלטון ו־ONE), ספריית VOD, שחזור תוכניות עד שבועיים לאחור ועוד. 



כיצד הגיבו המתחרים למיזם של פרטנר? מבדיקת "מעריב־השבוע" עולה שבחברת HOT, שאמורה להיות הנפגעת העיקרית מהתחרות, לא נרשמה ירידת מחירים עבור חבילות הבסיס. עם זאת, עוד קודם לכן הושק שירות נקסט במחירים מוזלים. החברה סומכת על כך ששירותי התוכן העדיפים שלה יצדיקו את המחיר שהיא גובה.



המתחרים במתח? ויקיפדיה
המתחרים במתח? ויקיפדיה



בסלקום TV ממשיכים כל העת לגוון את הסדרות ולהציע שירותים נוספים. אתמול השיקה החברה שירות המעניק אפשרות צפייה בתוכניות בכל הערוצים, ללא הקלטה, עד שבוע לאחר שידורן. שירות כזה מוצע גם בפרטנר TV.



יש לציין שגם סלקום לא הורידה בשלב זה את מחיר המנוי, העומד על 99 שקל בחודש. מספר המנויים של סלקום TV נאמד ב־140 אלף.


ואילו חברת שירותי הלוויין יס, מקבוצת בזק, הודיע אתמול על כוונתה להשיק עד סוף 2017 שירות טלוויזיה בפלטפורמת האנדרואיד. עם זאת, ביס, הגובה כיום מחיר של כ־220 שקל למנוי חודשי, לא נקבו במחיר שבו יוצע השירות החדש או בלוח זמנים מדויק.