הלוויותיהם של שלושת המחבלים מהפיגוע בהר הבית התקיימו הלילה (חמישי) בעירם, אום אל פחם, זאת לאור החלטת בג"ץ. אלפי בני אדם השתתפו באישון לילה באירוע וקראו קריאות בשבח "השהידים", באירוע נורו גם זיקוקים לאוויר. לפי החלטת בג"ץ, המשטרה מסרה למשפחות את הגופות כשעתיים לפני מסע הקבורה. ביום שלישי בערב הורו שופטי בג"ץ למשטרה למסור את גופות המפגעים בתוך 30 שעות למשפחותיהם, עם התראה של שעתיים מראש.



בהחלטה כתבו השופטים, כי "לאחר שתיתן לעותרים התראה על כך שעתיים מראש לפחות, תמסור משטרת ישראל לעותרים את גופות בניהם, על מנת שאלה תובאנה לקבורה בבית הקברות שליד מסגד אל פארוק באום אל פחם. ההתראה תינתן לא יאוחר מ-30 שעות ממועד שחרור פסק דין זה".




המחבלים מהפיגוע בהר הבית. צילום: פייסבוק
המחבלים מהפיגוע בהר הבית. צילום: פייסבוק



העתירה שהוגשה על ידי הוריהם של המחבלים כוונה כלפי החלטתה של משטרת ישראל לדרוש התחייבויות שונות מהעותרים כתנאי להעברת גופותיהם של השלושה - מוחמד ג'בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, בן 19, ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן ה-19, שרצחו את השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאווי ז"ל, בפיגוע הירי שהתסיס את הר הבית.



המשטרה התנתה את העברת הגופות לידי ההורים בהסכמתם של האחרונים לתנאים שבהם ייערכו הלוויות, הכוללים הגבלות שונות, ובכלל זה על מספר המשתתפים ושעת קיומן.



לאחר הפיגוע, הגיבו משפחות המחבלים לידיעה שבניהם ביצעו את הירי: "אנחנו מודאגים ולא מאמינים למה שקרה. לא ידענו בכלל שהייתה להם כוונה לבצע פיגוע. עד רגע זה אנו לא מעכלים את מה שקרה. לו היינו יודעים היינו מונעים מהם את זה".

באותו יום ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לפרק את סוכת האבלים שהקימו המשפחות. מאז הגופות הוחזקו על ידי המשטרה, שתשחרר אותם כאמור במהלך הלילה לקבורה.