אנו, להט"בופובים מכל רחבי הארץ, פונים היום לקהילת הלהט"ב בדרישה חד-משמעית לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. הסיבה שאנו דורשים זאת היא בראש ובראשונה החשש לרגשות הציבור.



האם חברי קהילת הלהט"ב חשבו על רגשות ציבור עיוורי הצבעים בישראל, כאשר הם בחרו לעצמם דגל צבעוני שברור שעיוורי הצבעים אינם יכולים ליהנות מעיצובו? האם חברי קהילת הלהט"ב לקחו בחשבון את ציבור הנכים, אשר אינו יכול לצעוד, ודאי שלא בגאווה, מה שעשוי לפגוע ברגשותיהם? האם חשבו על הענווים, שהמילה "גאווה" מדירה אותם מהמצעד המהולל ללא כל התחשבות? או אולי סתם על תושבי ירושלים, שלא מתאים להם שיחסמו רחובות?



כמובן שחברי קהילת הלהט"ב לא חשבו על זה. ולמה שיחשבו? הרי המצעד הזה – שלכאורה עוסק בקבלת האחר ובשוויון זכויות ועוד ממבו ג'מבו מבית היוצר של הקרן החדשה לישראל – סובב רק סביב הלהט"בים. זה היום שלהם. מדוע שיחשבו על האחרים? וזה עוד לפני שהזכרנו איך הם דורכים על רגשותיהם העדינים של דתיים מסוימים, שגברים שאוהבים גברים או נשים שאוהבות נשים באים להם ממש לא טוב בעין. האם זה מעניין את קהילת הלהט"ב? ודאי שלא!



ואנחנו יודעים מה חברי קהילת הלהט"ב יגידו: "גם אנחנו בני אדם, ואם הנוכחות שלנו ברחוב מפריעה לכם אז תתגברו". סליחה?! למה שבשם הרצון שלכם לממש את זכותכם האלמנטרית לקחת חלק במרחב הציבורי אנחנו נוותר על דברים מקודשים כמו הרגשות שלנו?! אתם רוצים לאהוב אנשים מהמין שלכם? אז אנחנו לא רוצים לראות את זה ברחוב! ברחוב אנחנו רוצים לראות רק גבר ואישה מתנשקים, כי זו ממש לא הפגנה של זהות מינית ברחוב ולא פוגעת באף אחד (כל עוד לא מדובר במשהו קיטשי מדי, כמובן).



רוצים את הזכויות שלכם? תעשו את זה בשקט, בצנעה. הרי לא ראיתם קבוצות אחרות שהשיגו את הזכויות שלהן באמצעות הפגנות נחושות שעצבנו אנשים אחרים. כלומר, חוץ מנשים, שחורים בארצות הברית, שחורים בדרום אפריקה, שחורים בעוד כמה מקומות בעולם ועוד כמה מאבקים. כל השאר – ולא, אין לנו דוגמה כרגע אז אל תלחצו עלינו – השיגו את הזכויות שלהם בזכות זה שהם היו מאוד נחמדים. קחו מהם דוגמה. ולא, עדיין אין לנו דוגמה לתת לכם.



אנחנו שוב מבקשים מכם, אנשי קהילת הלהט"ב – תתחשבו בנו. האם הרגשות שלנו הם לצנינים בעיניכם? האם אין בכם קצת סימפטיה לאנשים שחושבים שאתם חבורה של אנשים דוחים שמזהמים את המרחב הציבורי? העיקר אתם מדברים על קבלת האחר וכל זה.



מקווים שתחשבו שנית על העניין.


שלכם,


הלהט"בופובים.