תקראו לי רפורמיסט, משומד או אתאיסט, אבל איני רואה סיבה להמשיך להתאבל על בית המקדש הראשון, שחרב לפני 2,603 שנה, ועל שריפת בית שני, לפני 1,947 שנה. לפי המקראות וחז”ל, חטאי עם ישראל וריקבונו המוסרי, כולל העבודה הזרה של הכהנים, גרמו לחורבן בית ראשון. חורבן בית שני נגרם גם בעטיין של שלוש המחתרות שבראשות שמעון בר גיורא, יוחנן מגוש חלב ואלעזר בן שמעון, שלא לחמו ברומאים, אלא זו בזו; מלחמת כנופיות אכזרית, פלגנית, מלאת שנאה, שבה טבחו יהודים ביהודים, שדדו אלה את אלה וביקשו לנצֵח אח את אחיו. שלשום כמו היום. ראו, הוזהרתם.



למה עלינו לקונן בכל תשעה באב כבר תתתתתתר”ג שנה על נדל”ן מקודש שהושמד - ולא על עם ישראל, שלאורך ההיסטוריה שב ומתקוטט עם עצמו עד זוב דם, עד לחורבן, מוות וגלות - ושמחריביו מתוכו באו ויבואו? מה שהיה הוא שהווה, כשמגילת אֵיכָה ב’ כבר נכתבת במעשי ובמחדלי הביבי ובִּיטניו, רגבותיו, יריב לוויניו ואקוניסיו, ובידי בנט, האורב למשילוּת בפינה, עם האיילת והסמוטריץ’; ובידי דרעי, יהודֵי התורה ורבני השטחים, שאותם, כביכול, קבע הקב”ה כנציגיו עלי אדמות, וששונאים כל יהודי שאינו בצלמם. הם יקדשו עלינו את ההלכה והדת, כמו שהם מקדשים את כיבוש השטחים ושעבוד תושביהם הפלסטינים וכמו שקידשו את הילד של כולנו, סמל הישראליות השפטלית החדשה, אלאור אזריה מוודא ההריגה, שירה בסכינאי המנוטרל בחברון. הם עוד יאסרו עלייה להר הבית, לא רק על יהודים רפורמים, קונסרבטיבים וחילונים, אלא גם עלַי - שהאמנתי 80 שנה שאני דור ראשון לגאולה, בן לחלוצים ציונים, לוחם במלחמות ישראל ויהודי טוב מהם - הר הבית אינו בסדר העדיפויות שלי, אבל מי הם שיחליטו בעניין? למה? כי איני נוהג כהלכתם.



הר הבית בידנו?



מדוע להתאבל על אסונות קדומים, כשההיסטוריה זימנה ומזמנת לנו לאורך השנים, בארץ ישראל ובגלויות, אינסוף סיבות לאבל ותעניות בשל אסונות, פוגרומים, רדיפות ורציחות. והשואה הבלתי נתפסת, כשהיושב במרומים ישב במרומיו וצפה באפס מעשה וכל המדברים בשמו, כביכול, לא הצליחו להסביר, איך בהשגחתו העליונה נטבחו 6 מיליון יהודים, חוטאים וצדיקים, ועשרות מליוני אחרים.



ועכשיו הר הבית והקרקס שהשתולל בו בשבועיים האחרונים; הר הבית כמושג וכמשל, שהפך לשנינה וללעג בזכות ראש הממשלה, מגן ישראל ומושיעו, אבו מגנומטר, שהכניס את העֵז לדיר הצפוף והוציא אותה לפני שהספקתם להגיד תיק 4000, כשבדרך נרצחו שני שוטרים ושלושה מתנחלים. ועדיין ההתפוצצות הגדולה לפנינו. אז הר הבית בידינו?



לא. הר הבית, לא לבלוע ולא להקיא, יימצא בריבונות הצד המטורף יותר. בינתיים נערכים למאבק הסופי עליו שתי הקיצונויות, שעלולות לגרום באווילותן לפיצוץ השלישי של קודש הקודשים: מכאן נביא השקר ראאד סלאח ותנועת האסלאם הצפונית שלו, שלמרות הוצאתה לפני כשנה מחוץ לחוק ממשיך מנהיגה להפעילה לרַע, להקהיל המונים ולהסיתם. מנגד, הימינוֹדת הקיצוני שלנו, מצפון, מדרום וממזרח, על משיחי ורבני השקר שלו. לשני היריבים, לכאורה, אינטרס זהה: להסלים את המצב עד להתפוצצות ולאחריה לשלוט בהר הבית ולקומם בו את מקדשם. כל צד וחלום האפוקליפסה שלו. ראו, הוזהרנו!