"קיבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו, החיים שלי יפים יותר מכפי שהיו לפני המחלה", כך סיפרה בת אל גולדברג , סטודנטית מעפולה שעברה ניתוח ארוך ומורכב להסרת גידול סרטני ממאיר מהלשון ושחזור הלשון. 

לפני חודשיים חייה של גולדברג (25) התרסקו לאחר חודש של כאבי גרון לא מוסברים, היא הגיעה לרופא שינים, זה זיהה שמדובר בכיב בלשון והפנה אותה למנהל מחלקת כירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פוריה. "גילינו כיב בגודל 4 ס"מ, בצד ימין של הלשון. עלה חשד מידי שמדובר בגידול סרטני"', סיפר המנהל.  במהלך מהיר במיוחד, הועברה הביופסיה לבדיקה וכשחזרו התוצאות התברר שמדובר בסרטן - גידול ממאיר מסוג קרצינומה. "החלטנו לנתח ללא השתהות, כשמדובר בילדה בת 25 עם גידול ממאיר, אנחנו לוקחים את זה כמבצע, כולם וכל המחלקות מתגייסים: המטופל, המשפחה, הפלסטיקאי," הסביר ד"ר אבו אל נעאג'. 
בניתוח המורכב והממושך, ביצע צוות הרופאים ובראשו ד"ר אבו אל נעאג', כריתת חצי לשון, על מנת למנוע פיזור לימפתי מהגידול הראשוני בתוך בלוטות הלימפה בצוואר. בו זמנית, בוצע שחזור של הלשון. "לקחנו רקמה מהירך והעברנו אותה עם כלי הדם המזינים אותה, לאזור שנכרת בלשון. וכך שחזרנו את הלשון וחיברנו את כלי הדם תחת מיקרוסקופ". 

בת אל מספרת: "תוך מספר ימים התחלתי להתאושש. היום, שבועיים לאחר הניתוח אני מרגישה טוב, יכולה לדבר, יכולה לאכול כמעט הכל, יש לי תיאבון , חזרה לי תחושת הטעם. הצוות פה עטף אותי במסירות ומקצועיות שלא נתקלתי בה מעולם. בימים שלאחר הניתוח המתמחים הגיעו כל שעה, ביום ובלילה,  לבדוק אותי". 
בת אל, סטודנטית לכלכלה ושרותי אנוש במכללת עמק יזרעאל הפסיקה את לימודיה במהלך הסמסטר כדי להתאשפז. גם את החתונה המתוכננת עם בן זוגה אריק, החליטו השניים לדחות. "היינו אמורים להתחתן באוקטובר אבל הזזנו את התאריך כי פחדנו שאני לא אחזור לעצמי", מספרת בת אל. "אריק עבר איתי את הניתוח ואת כל האשפוז בצורה מדהימה תמיד נתן לי להרגיש הכי טוב בעולם". 
 "קיבלתי את החיים שלי במתנה. אנשים לא מבינים ולא מעריכים את הדברים הכי פשוטים, אני יכולה לנשום, אני יכולה לדבר, אני אוכלת", היא מספרת בהתרגשות.