ברוך לדרמן, לשעבר מנהל החטיבה הקמעונאית בבנק לאומי, מוזכר כמועמד אפשרי להחלפת ד"ר יוסי בכר לתפקיד יו"ר דיסקונט. אף שבכר צפוי לפרוש מהבנק רק בסוף שנת 2018, כבר בימים האחרונים נזרקים לאוויר שמות מועמדים אפשריים להחלפתו. גם בכר עצמו רואה בלדרמן מועמד ראוי להחליפו, על סמך תרומתו המקצועית לישיבות המנוהלות בבנק. למרות זאת, בעיה שעלולה למנוע את בחירתו של האחרון היא העובדה כי לדרמן משמש דירקטור חיצוני, ועל פי כללי הבנקאות, מועמד ליו"ר בנק חייב להיות דירקטור מהמניין.



אסיפת בעלי המניות בדיסקונט, המנוהל על ידי לילך טופילסקי אשר, צפויה להתכנס היום (שלישי) בשעות הצהרים לבחירת שישה חברי דירקטוריון. המועמדים לתפקיד דירקטור הם איריס אבנר (דירקטורית חדשה), יעקב ליפשיץ (דירקטור חדש), אריק אורלב (מועמד לבחירה מחודשת) ושאול קוברינסקי (מועמד לבחירת מחודשת).



נוסף על כך, במהלך הישיבה יוצעו דירקטורים חיצוניים חדשים - אהרון אברמוביץ, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים וכיום שותף במשרד עורכי הדין ליפא מאיר, ואלוף במיל' דני עפרוני, לשעבר הפצ"ר (הפרקליט הצבאי הראשי).



לדרמן צפוי להציג עצמו לבחירה מחודשת, וכך גם יהודה לוי. לשני אלו סיכוי מצוין להיבחר מחדש. אבנר, מרקוביץ, ליפשיץ ועפרוני הוצעו כמועמדים על ידי הוועדה לבחירת דירקטורים של בנק ישראל.



סעיף חשוב נוסף שיופיע בסדר היום של האסיפה הכללית ייסוב סביב אישור הגדלת הון המניות של הבנק ב־350 מיליון. הגדלת הון המניות היא מהלך טכני, שנועד להתאים את היקף ההון הרשום להיקף הגיוס שנעשה באמצעות ניירות ערך היברדיים (המכילים אפשרות בהסתברות נמוכה להמרה למניות).