במשך כחצי שנה, נערה בת 13 תלמידת אחת מחטיבות הביניים באזור השרון, סבלה מהתעללות נפשית קשה ואכזריות ברשת החברתית ובקבוצות ווטסאפ. את ההשמצות וההתאכזבות כלפי הנערה, הובילה נערה אחרת, בת גילה הלומדת איתה באותה כיתה. על פי החשד, באותה התקופה נשלחו אל הנערה הודעות משמיצות ופוגעניות, החל מ"שמנה, מכוערת" וכלה באיומים על חייה, כשבאחד המקרים אף נעשה ניסיון נלוז לפגוע בבן משפחה שלה. ההודעות, שלא היה להן שחר בהתייחס למראה הנערה, התרבו כשריפה בשדה קוצים כששלב אחר שלב מנתקים איתה תלמידים כל קשר ומסירים אותה מקבוצות חברתיות.



תלמידים הלומדים באותה חטיבה סיפרו כי "מדובר בנערה מדהימה ומוכשרת, שלא ברור איך קרה שנערה אחת הובילה כמו עדר, בנים ובנות שיצאו במסע לפגוע בנפשה עם השמצות חסרות שחר מבישות". הם הוסיפו: "חבל על כל רגע שהיא סבלה בצורה שכזו בגלל היותה מקובלת וחכמה. אנחנו לא מבינים איך חברים לאותו בית ספר מסוגלים לחזור על טעויות של אחרים מהעבר, כשבגלל שיימינג היו שהחליטו לשים קץ לחייהם. רק המחשבה על תוצאה כזאת מלחיצה". אחרי ניסיונות חוזרים ונשנים להפסיק את מסע הרדיפה המביש הזה, ופנייה אל הוריה של אותה תלמידה שהובילה את החרם הכיתתי, החליטו הנערה ואמה לפנות למשטרה כדי למנוע את המשך ההתעללות והפגיעה בכבודה.



תלונה במשטרה הוגשה ביום רביעי שעבר, ובתחילת השבוע אמה זומנה להציג ראיות במשטרה. היא שטחה בפני חוקרי הנוער תכתובת פוגעניות ומשמיצות האסורות בתכלית. באותו היום זומנו הוריהם של חלק מהנערות והנערים שהיו מעורבים בפרשה וכן אותם נערים שאחראים לשיימינג המביש. הנערות הביעו בחקירתן חרטה על מעשיהן והבינו את משמעות חומרת המעשים ומפאת גילן הן הועברו לטיפול על פי חוק הנוער במישור הטיפולי ובליווי עובד סוציאלי. "אנו רואים בחומרה כל ניסיון בשימוש ברשת החברתית לצרכים אנטי חברתיים, ל 'שיימינג' ובריונות מסוג זה ובפרט כשמודבר בקטינים", אמרו במשטרה.