שר החינוך נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בראיון לכאן ב' כי לפי סקרי דעת הקהל הוא המועמד המוביל בקרב מצביעי הימין להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במידה ויפרוש מתפקידו בעקבות חקירות המשטרה והפיכתו של ראש לשכתו לשעבר ארי הרו לעד מדינה נגדו. "אנחנו מתחזקים בסקרים. בחמישה סקרים שנערכו בשבוע האחרון אנחנו בהתחזקות. בכל הסקרים בקרב הימין בחרו בי למצב של היום שאחרי (נתניהו)", אמר בנט. 



עם זאת, הוסיף בנט כי: "לא באנו בשביל הסקרים. יש חשיבות ליציבות הממשלה". השר בנט אמר גם כי ההפגנות השבועיות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הן חוקיות אך לא לגיטימיות. "זה נועד להשפיע על היועץ המשפטי. אף אחד לא רוצה שהוא יקבל הכרעות לפי עוצמת ההפגנות. כולנו רוצים שההכרעות תתקבלנה לפני הנתונים", אמר בנט.



בנט אמר גם כי, למרות החקירות, אין סיבה חוקית להתפטרות ראש הממשלה. "האם נתניהו יכול להמשיך בתפקידו? החוק אומר שהוא לא חייב להתפטר. ההיגיון הוא לא לתת לאדם אחד להוביל את מדינת ישראל לקלפי - במקרה הזה היועץ המשפטי", אמר.



בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם



"צריך לראות איך נראה דבר כזה, אנו מאוד רחוקים מזה. קודם כל המשטרה צריכה להמליץ על כתב אישום ואחר כך היועץ המשפטי צריך לומר שהוא רוצה להמליץ", הוסיף. "זה היפותטי בשלב זה. אין אפילו המלצה לכתב אישום. לא אני אומר, החוק אומר, סעיף 18 בחוק יסוד הממשלה".


השר בנט אמר כי הוא תומך בהמשך המו"מ עם הפלסטינים בתיווכו של הממשל האמריקאי, אך כי מדינה פלסטינית אינה עומדת לדיון, וכי יש להתמקד בשיתוף פעולה כלכלי ובבלימת איראן. "אני תומך גדול של השלום הכלכלי. בתחום של מדינה פלסטינית אין בר דעת שחושב שזה בקלפים", אמר בנט.

"בתחום שיתופי הפעולה עם הפלסטינים והעולם הערבי יש הרבה פוטנציאל. האינטרס העליון זה מניעת התבססות של הציר האיראני בגבול הצפוני שלנו. איראן פועלת נמרצות. אנחנו צריכים לפעול בצורה מאוד אגרסיבית".
 
בנוגע לאפשרות של עימות נוסף מול החמאס בעקבות בניית המכשול בגבול רצועת עזה אמר השר בנט כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה. "אני מקווה מאוד שלא. אנחנו פועלים. מעדיף לא לפרט. אני מציע לכולנו להוריד את הטון, אין לנו עניין בעוד סבב בעזה", אמר בנט. "ב"צוק איתן" הובלתי את המהלך להשמדת המנהרות. היום יש אלטרנטיבה- אפשר להימנע מסבב לחימה. מצד שני אני מודיע לחמאס- עינינו פקוחות. אם ינסו לחדור  אנחנו נחכה להם עם שלל אמצעים. אני לא מציע לאף אחד בצד העזתי לנסות אותנו".