עם מעצרו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות ומי שימש כמתווך העסקה מטעם החברה הגרמנית, נציגי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) תפסו רכוש וכסף רב השייך לו, כאשר הכוונה הייתה לבקש חילוט של אותו רכוש בתום ההליך המשפטי. בין הרכוש נמצאות שתי וילות, אחת מהן בתחילת הבנייה השלה, מספר רכבים, וכן חשבונות בנק ובהם עשרות מיליוני שקלים, הן חשבונות פרטיים והן עסקיים. 
יש לציין, כי עם החתימה על הסכם עד המדינה ולאחר שנקבע רף העונש שיושת על גנור, חלק גדול מהרכוש והכסף שנתפס שוחרר, משמע חשבונות הבנק שלו שוחררו על ידי הפרקליטות והוא יכול היה לשלם את הקנס בסך עשרה מיליון שקלים שהושת עליו, ואת הערבויות שהיה צריך להפקיד. גם את הרכוש המדינה תשחרר על פי פרטי ההסכם שכרגע עדיין אסורים לפרסום. 

כזכור, לפני כשבועיים הוצא צו איסור פרסום על ידי השופטת עינת רון מבית משפט השלום בראשון לציון, המתייחס לחקירה המתנהלת ביחידת להב 433 (יאל"כ) בפרשה 3000. הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו ו/או של נוספים והינן פועל יוצא של עדותו. תוקפו של הצו עד ליום 17 לספטמבר 2017.

מיקי גנור בעת דיון על הארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
מיקי גנור בעת דיון על הארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני


בחודש שעבר ממשלת קפריסין שללה את מעמדו כקונסול של כבוד של מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000 ומי שימש כמתווך העסקה מטעם החברה הגרמנית, והחרימה את רכבו הקונסולרי בעקבות זאת. הקפריסאים, שהעניקו לגנור את התואר המכובד בשנת 2011, שלחו איגרת למשרד החוץ על מנת לבטל את תפקידו בשל החשדות החמורים לשחיתות שעלו נגדו.

על פי הסכם עד המדינה שחתם, גנור שהה כשבועיים במתקן משטרתי, בבית הספר לשוטרים בבית שמש, וזאת לצרכי חקירתו. בפרטים שמסר גנור, הוא אמור לחשוף חשדות נגד גורמים בכירים הן במערכת הביטחון והן במגזר הפוליטי. נדגיש כי אותם גורמים מציינים כי "הפרטים האמורים יכול ויגיעו עד הסביבה של ראש הממשלה".