לאחר שבוע נוסף שבה נערכת ההפגנה המסורתית מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, ולאור מחאות הנגד של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו ותושבי השכונה שבו מתגורר היועמ"ש, התעמתו הבוקר (ראשון), בתכניתם של לאה גולדין, נסים משעל וספי עובדיה ב-103FM, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, והפעיל הפוליטי אלדד יניב על רקע סוגיה זו.  



"הפגנות הם דבר מטריד. גם בכיכר רבין, גם בכיכר ציון וגם בכיכר פריז. בלי ההפגנות והבג"ץ מנדלבליט היה ממשיך לטייח את החקירות הללו", הסביר יניב, שהוסיף: "אנחנו למדנו את הלקח ממקרה ויינשטיין, חקירות ביבי-טורס וחקירות ליברמן. אם אנחנו נוריד את הרגל מהגז הטיוח יחזור ויהפוך למהלך החיים הרגיל".



לדבריו, "אני חושב שאנחנו יצרנו רוח ציבורית שלא מאפשרת לטייח. אם לא יהיו ראיות לא יעמידו לדין את נתניהו, גם אם נעמוד למנדלבליט בסלון. בסופו של דבר, הוא טייח את החקירה. ההפגנות החלו לפני שלושה שבועות כשהיה טיוח גדול ומריחה גדולה, המפגינים משקיפים על ההתרחשויות וכשיחושו שהטיוח הפסיק ההפגנה תפסק".



אלדד יניב. "היועמ"ש טייח את החקירות". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלדד יניב. "היועמ"ש טייח את החקירות". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתוך כך, בהתייחס להתפתחויות בחקירה, אמר הפעיל המזוהה עם מפלגת המחנה הציוני כי "בשלב הזה אף אחד לא ידוע מה קורה עם עדי המדינה. יש צו איסור פרסום בנושא, היועץ המשפטי לא טרח להעביר מידע לציבור ואף כעס על המשטרה שהודיעה כי ראש הממשלה חשוד בשוחד. באווירה הזו האזרחים יוצאים לרחובות'".



לשיחה הצטרף בשלב זה ח"כ מיקי זוהר, שהתייחס לדברים: "אני עוקב אחר ההפגנות וסולד מהן. ההפגנות הן מהרמה הנמוכה ביותר. אין קשר בין ההפגנות בפתח תקווה לדמוקרטיה. יש פה ניסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה. מאחר שהשמאל לא יודע לנצח אותנו בקלפי הוא מנסה להדיח את נתניהו מתפקידו באמצעות החקירות. מנסים להפעיל לחץ בלתי סביר על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר ולא משנה מה הממצאים".



מנגד, ענה לו יניב: "כשנתניהו היה יושב ראש האופוזיציה וקרא לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, להתפטר מתפקידו כי הוא טובע בחקירות לא יצאו כנגד ביבי. מדוע אתה יוצא כנגד המפגינים?"



"ההבדל בין המקרים הוא קטן", השיב זוהר, שהסביר: "בתיק 1000 כפי הנראה לא יוגש כתב אישום על שוחד כי אין תמורה. אולי יוגש כתב אישום על הפרת אמונים. נניח שאת המתנות נתניהו לא קיבל כדין, עדיין לא מדובר בשוחד. ראש ממשלה במדינת ישראל לא ילך הביתה כי קיבל מתנות מחבר. אני חושב שראש ממשלה שעושה את עבודתו כשורה לא צריך ללכת הביתה בגלל דבר כזה. אני מציע לחכות ולראות מה יהיה בחקירה למרות ההדלפות. המצב הנוכחי בלתי נסבל ואנטי דמוקרטי.



עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן