ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא מינה את מאיר בן שבת לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי. "הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל, בשב"כ, כולל בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום ואת כל תפקידיו עשה בהצטיינות. הוא גם מוכר לחברי הקבינט שלנו, שכבר שמעו את בהירות מחשבתו ונעזרו בניסיונו. אנחנו מקבלים אותו בברכה", אמר נתניהו. 
 
בן שבת, יליד 1966, צפוי להתחיל בתפקידו החדש בעוד יומיים. הוא כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (המקביל לדרגת אלוף). הוא התגייס לשב"כ בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל בחטיבת גבעתי.

בן שבת התחיל את דרכו במרחב הדרומי של השב"כ, שם רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגד ארגון הטרור בשני העשורים האחרונים. בין השאר, הוא ניהל מטעם השב"כ את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה".

מאיר בן שבת, ראש המל"ל החדש
מאיר בן שבת, ראש המל"ל החדש

 
לאורך שנות עבודתו בשב"כ כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות, והמרחב הדרומי. בתפקידיו אלה, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים.
 
עד אפריל 2017 כיהן כממלא מקום ראש המל"ל תא"ל (מיל') יעקב נגל. כזכור, אבריאל בר יוסף, המשנה לשעבר לראש המל"ל, חשוד בקבלת שוחד מאנשי החברה הגרמנית "טיסנקרופ" כדי לקדם מכירת צוללות ממנה לישראל.