הפרלמנט של איראן אישר היום (ראשון) את הצעת החוק להגדלת ההוצאות על תכנית הטילים של טהרן ומשמרות המהפכה, זאת בתגובה לסנקציות החדשות שהטילה עליה ארצות הברית. המחוקקים אישרו ברובם את קווי המתאר של הצעת החוק "נגד פעולות הטרור ההרפתקניות של אמריקה". במהלך הישיבה צעקו חלק מחברי בית המחוקקים "מוות לאמריקה". כעת, הצעת החוק צריכה לעבור בהצבעה שנייה לפני שתוגש לגוף פקידותי לאישור סופי ותהפוך לחוק.



הצעד הגיע בתגובה לחקיקה שעברה בקונגרס האמריקאי לאחרונה, וקיבלה את אישורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה יוטלו סנקציות חדשות על איראן בעקבות תכנית הגרעין שלה.



טיל בליסטי ששיגרה איראן. כסף רב יושקע בתכנית הטילים של המדינה. צילום: רויטרס
טיל בליסטי ששיגרה איראן. כסף רב יושקע בתכנית הטילים של המדינה. צילום: רויטרס



איראן הכחישה שתכנית הטילים שלה הפרה את ההסכם שנחתם בינה לבין המעצמות בשנת 2015, אשר קראה לרפובליקה האסלאמית לא לבצע פעולות לקידום נשק גרעיני.



התכנית האיראנית תחייב את ממשלת המדינה ואת כוחותיה המזוינים להכין אסטרטגיה נגד הפרות זכויות האדם של ארה"ב ברחבי העולם, תוך תמיכה בגופים ובגורמים איראנים שנפגעו מההגבלות האמריקאיות. 


רוחאני. לא נרתע מכוונות ארה"ב. צילום: רויטרס
רוחאני. לא נרתע מכוונות ארה"ב. צילום: רויטרס


כמו כן, במסגרת תהליך זה יוקצה סכום של למעלה מ-260 מיליון דולר לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן ו"כוח אל קודס", שהינו הזרוע החיצונית של משמרות המהפכה, אשר השתתף בין היתר בקרבות בעיראק ובסוריה.

סגן שר החוץ האיראני, עבאס ערקאצ'י, אמר לחברי הפרלמנט כי הממשלה תמכה בהצעת החוק המדוברת, וטען כי היא "תוכננה בחכמה כדי שלא תפגע בהסכם עם המעצמות ותספק תשובות ראויות לתלונות המתנגדים לה".