לא התמיכה שהוא ציפה לה: ביקורת רבה נמתחה על הנאום שנשא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמש לאחר האירועים הקשים בעיר שרלוטסוויל שבווירג'יניה, בהם מותם של שלושה מפגיני שמאל מידי פעיל ימין, שדהר במכוניתו לעבר הפגנת תמיכה בהסרת פסלו של הגנרל רוברט אי. לי, ממנהיגי הקונפדרציה במלחמת האזרחים האמריקאית. אנשי ציבור רבים טענו כי טראמפ נמנע לגנות באופן מפורש את התקיפה והתייחס ל"אלימות משני הצדדים" בלבד.

אך לא כולם ביקרו את טראמפ על דבריו. בימין הקיצוני בארה"ב ובתנועות עליונות לבנה בירכו על הנאום והדגישו: "הנאום היה טוב לנו". אנדרו אנגלין, עורך העיתון הניאו נאצי הדיילי סטורמר, התייחס לנאום ואמר ש"טראמפ נמנע באופן מוחלט להתנער מאיתנו. האנשים שאומרים שטראמפ התקפל הם יהודונים", אמר אנגלין. "הוא עשה בדיוק את ההפך, הוא סירב אפילו להזכיר אותנו, וכשהכתבים צעקו עליו לגנות אותנו הוא פשוט הלך", הוא אמר.



פרשן של העיתון הניאו נאצי חיזק את דבריו של אנגולין והוסיף כי "הנאום של טראמפ היה טוב, הוא לא תקף אותנו. הוא רק אמר שעל המדינה להתאחד, ולא התייחס אלינו באופן ספציפי", והוסיף בשמחה כי "הוא אמר שצריך לבדוק את מקורות השנאה בשני הצדדים! הוא אמר שתנועות השמאל גם הן תנועות שנאה".



במקביל לכך, ראש עיריית שרלוטסוויל, מייקל סינגר, ביקר את טראמפ ואמר כי תגובתו לאירועים הראתה חוסר מנהיגות. "הדמוקרטיה שלנו עברה הרבה משברים במאה האחרונה. העיר שלנו עברה הרבה. עברנו את ההפרדה הגזעית, את המקרתיזם, חוקי אפליה, ויצאנו מהם חזקים מתמיד. אבל עתה עלינו לעמוד יחדיו, ויחדיו זה אומר שגם הנשיא צריך לעמוד איתנו".



"תסתכלו על הקמפיין שהוא ניהל, על החיזור המכוון כלפי הימין הקיצוני, האנטישמים ותראו את חוסר יכולתו לגנות את האירועים אתמול". סינגר גם התייחס לביקורת שמתח טראמפ על קודמו בנשיאות, ברק אובמה, שנמנע מלהשתמש בביטוי "אסלאם קיצוני" בנוגע לפיגועי טרור ושאל מדוע הוא לא השתמש בביטוי "עליונות לבנה".



טראמפ גם קיבל ביקורת מבית: בתו, אוונקה טראמפ, צייצה בעקבות האירוע, כי "אין מקום בחברה לגזענות, לעליונות לבנה וניאו נאצים. עלינו להתחבר כאמריקאים ולהיות ארץ אחת מאוחדת". 

מהבית הלבן נמסר כי דבריו של הנשיא טראמפ לגבי האירועים בשרלוטסוויל, בהם גינה את "האלימות, הדעות הקדומות והשנאה", כללו גם את פעילי הארגונים הגזעניים, הקו קלוקס קלאן, ניאו נאצים וכל הארגונים הקיצוניים.