כבר שבועיים שמתנהל הפיילוט של צה"ל לשירות נשים כלוחמות בחיל השריון. 15 חיילות ראשונות נמצאות מתחילת החודש בבסיס בדרום, כשהן מוכשרות להנפת פגזים, טעינה, הסעת טנקים ותותחנות – כל מקצועות השריון. על הלוחמות מפקח צוות מיוחד של מפקדים, רופאים, תזונאים ומומחי כושר, שמנסים לבחון את התוצאות ולראות את מידת ההצלחה של ההכשרה.
הלוחמות התגייסו במרץ וסיימו טירונות קרבית לפני תחילת ההכשרה בשריון. הן מחולקות לצוותים, שכל אחת מהן מובלת על ידי מפקד טנק ותיק. יש לציין כי לפי צה"ל, במידה והפיילוט יצליח, צוותי הטנקים לא יהיו מעורבים והמט"ק (מפקד הטנק) יהיה גם הוא לוחמת. צוותי שריון אלו צפויים לפעול בגבולות ולא להשתתף בתמרונים בשטח אויב. ההכשרה מבוצעת על טנקים מסוג מרכבה 3. 

צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

 התוכנית יצאה לפועל למרות הביקורת הקשה שספגה כשהתפרסמה בתחילת השנה. יו"ר חברת החשמל ולשעבר מפקד זרוע היבשה יפתח רון טל אמר כי "שילוב נשים בשריון הוא שערורייה".  "אני ערכתי מחקרים עם צבא ארצות הברית, אין שם נשים בתפקידי שריון מבצעי. אין דבר כזה, זו שטות. מי אמר את זה? אני מתנגד התנגדות נמרצת וחושב שזו תקלה ושערורייה". אמר האלוף במילואים בתכניתו של קלמן ליבסקינד ב"רדיו גלי ישראל".

רון טל הוסיף: "זו שערורייה שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת ובסוף זה יפגע ביכולת של צה"ל. תהייה פגיעה מאוד קשה ביכולת של החייל הדתי לשמור על האמונה. להכניס בנים ובנות לתוך טנק זה טירוף קולוסלי. גם לצוללות לא מכניסים בנות. חוץ מזה הן משרתות בשריון בתפקידי הדרכה. בתוך טנק סגור בפעילות מבצעית - זוהי טעות". 
בצה"ל מציינים כי סיבה מרכזית לפיילוט היא חוסר הפופולריות של חיל השריון, אחת היחידות שסובלות מהמוטיבציה הנמוכה ביותר עקב תנאי השירות הקשים בו, וניסיון להשיג אליו כוח אדם נוסף. לחוסר הפופולריות מצטרף גם הקיצור בשירות החובה לגברים. 38% מהנשים המתגייסות מביעות רצון להיבחן לשירות קרבי – וצה"ל מעוניין להסתייע בכוח אדם זה.