שמה של חברת אל על עלה אמנם לכותרות בחודשים האחרונים לאו דווקא בהקשרים חיוביים, אבל אין ספק שהבאתו לארץ של הבואינג 787, הדרימליינר, החזיר את אל על לכותרות חיוביות ושבחים. 



כמעט שש שנים לאחר שמטוס הבואינג 787 דרימליינר נחת בשוק הטיס העולמי, אל על החליטה לעשות שינוי ולהחליף את צי המטוסים שלה שהיה מורכב ממטוסי בואינג בלבד. מטוסי הדרימליינר יתחילו לטוס ליעדים ברחבי אירופה, ובחודש אוקטובר תתרחב פעילותם גם לצפון אמריקה. מדובר במטוס אשר אמור לגרום לטיסה נוחה יותר, כשכמובן מי שייהנו בעיקר מהשינויים יהיו מחלקות העילית.
הנוסעים צפויים ליהנות מאוויר נקי יותר, תאורה שאמורה לצמצם ג'ט-לג, בולמי זעזועים בעקבות כיסי אוויר, חלונות גדולים ומתקדמים יותר ותחושה של טיסה נמוכה יותר. בין החידושים יהיו שירותי VOD ושקעי הטענה ו־USB לכל נוסעי המטוס, דבר שהפך לסטנדרט בחברות אחרות. בנוסף לכך, לא תהיה מחלקה ראשונה במטוסי הדרימליינר, והנוסעים יוכלו לבחור בין מחלקות עסקים, תיירים משודרגת ותיירים. מחלקת עסקים תכלול כיסאות שנשכבים, פרטיות מוגברת, גישת מעבר לכל הנוסעים, מקום רב לאחסון חפצים וכמובן את המסכים הגדולים ביותר על המטוס, בגודל 16 אינץ', בעוד נוסעי מחלקת תיירים משודרגת ייהנו ממסך בן 13 אינץ' ונוסעי מחלקת תיירים - מ־12 אינץ'. אל על הוסיפה כי במהלך שנת 2018 וויי־פי פנימי יופעל במטוס.
מבט מבפנים. הדרימליינר. צילום: סיון פרג'


מאז שאל על קיבלה לרשותה את מטוס הבואינג הראשון שלה, 707-420, ב־24 באפריל 1961, היא הפעילה צי שמורכב על טהרת מטוסי הבואינג. אלא שרבים מבין 42 המטוסים שברשותה - בדגש על המטוסים ארוכי הטווח - התיישנו ונדרשים לשדרוג דחוף. הגיל הממוצע של מטוס כזה הוא 20 שנה. מטוסי הדרימליינר החדשים יחליפו את מטוסי ה־747 הוותיקים (שהראשון בהם כבר יצא לגמלאות) ולפחות את חלק ממטוסי ה־767 שלהם.
מערכת אלקטרומגנטית תאפשר להבהיר או להכהות את חלונות המטוסים, אך בשום שלב לא תסתיר את הנוף לחלוטין. "הם מתכהים מאוד, אבל לא מגיעים לחשכה מוחלטת", הס פירט. "אפילו במצב החשוך ביותר, עדיין אפשר לראות מעט". גם החיסכון בדלק אומר שהדרימליינר יוכל גם לבצע טיסות שבעבר לא נתפסו כאפשריות או כלכליות. על פי בואינג, 150 נתיבי טיסה חדשים נפתחו מאז שה־787 הגיע לשוק, בהם מסלול קבוע בין תל אביב לסן פרנסיסקו, שמתופעל על ידי חברת יונייטד החל מהשנה שעברה. כמו כן, אל על צפויה להשיק מסלול טיסה קבוע מתל אביב למיאמי החל מ־1בנובמבר.

עד שנת 2020 כל 16 המטוסים שנרכשו צפויים לשרת במסלולי החברה הארוכים. באל על מקווים כי הם יסייעו בשיפור תדמיתה הסדוקה של החברה, שנוצרה הן בשל המטוסים המתיישנים שלה והן בשל הסכסוך הארוך עם טייסי החברה.