בעקבות הגינוי הרפה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להפגנות הימין הקיצוני בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, אשר במהלכן אף נדרסה למוות אישה שהביעה מחאה על המסרים שהשמיעו אנשי הימין הקיצוני במקום, טען שר הביטחון אביגדור ליברמן היום (חמישי) בגל"צ כי "המנהיג האמריקאי טעה".


לדבריו, "לא נוכל לקבל סמלים ניאו-נאצים בדמוקרטיה הגדולה בעולם, שהיא אבן יסוד של כל הציוויליזציה המערבית. זה דבר בלתי נסבל ולא מתקבל על הדעת, ויש לגנות זאת באופן חד משמעי". עם זאת, הוא הוסיף כי "בסופו של דבר אני חושב שהוא עשה את התיקון המתבקש".



בהתייחס להתבססותה של איראן בסוריה אמר השר כי "במה שקשור לאיראן, זו לא בעיה ישראלית. אנחנו רואים שהיא חותרת ומנסה לערער את היציבות לא רק סביב מדינת ישראל, אלא גם במקומות אחרים. יש שיתוף פעולה בינה לבין קוריאה הצפונית, ויש מתח הולך וגובר בין איראן וארה"ב, כמו גם בין מדינות המפרץ לאיראן. צריך להבין שזו מדינה מיליטריסטית, עם תקציב צבאי עצום. היא מתבססת בסוריה ומנסה לייצר טילים וסוגים שונים של כלי נשק במקומות רבים בעולם. אנחנו רואים את הציר הרוסי-איראני-חיזבאללה בסוריה, ובהחלט מדינת ישראל מתמודדת עם זה לא רע".


טראמפ. "לא נקבל ניאו נאצים בדמוקרטיה הגדולה בעולם". צילום: רויטרס
טראמפ. "לא נקבל ניאו נאצים בדמוקרטיה הגדולה בעולם". צילום: רויטרס


לטענתו, "נסראללה מאיים אלינו פחות או יותר פעם בחודש. כל האיומים שלו באים מתוך המרתפים כי הוא לא מעז להתייצב מול האנשים שלו. הוא נמצא עמוק בתוך האדמה. שימשיך לשבת שם ואנחנו נמשיך לבנות את צפון הארץ ולחזק את העם. בסופו של דבר, הצבא ערוך ומוכן לכל התפתחות". 

בתוך כך, הוא טען כי מתקיימים יחסים חשאיים עם ממשלת רוסיה: "אנחנו מנהלים איתם דיאלוג. עד היום הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר מול רוסיה, ויחד עם זאת יש כאן דיאלוג שיש לו תוצאות, שלא ניתן לפרט עליהן".

מלבד זאת, הוא טען, בעקבות מעצרו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח ראאד סלאח, כי האחרון "מטיף לרצח", והוסיף: "הוא נמנה על הפלג הקיצוני ביותר, והוא חייב למצוא את דרכו חזרה לכלא".

ראאד סלאח מובא למעצר. צילום: אבשלום ששוני
ראאד סלאח מובא למעצר. צילום: אבשלום ששוני


כמו כן, הוא התייחס גם לעימות בצפון או ברצועת עזה, שעלול להתרחש בעתיד. "המצב מול חמאס וחיזבאללה הוא שברירי. החלטת אבו מאזן להפסיק לממן חלק גדול מהפרויקטים בעזה, כולל תרופות וחשמל נעשתה מתוך ניסיון לדרדר את היחסים בדרום הארץ, ואולי להביא לעימות ישיר בין ישראל וחמאס. אני לא מאמין לאיש שכתב את הדוקטורט שלו על הכחשת שואה ומעולם לא חזר בו, ולאדם שסירב לחתום על ההצהרה הכי מרחיקת לכת בזמנו, שהציע לו רה"מ לשעבר אהוד אולמרט".

בכל הקשור להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוא יבקש להעביר את הדיון בנושא הכרזת מלחמה לקבינט הביטחוני, הוא הביע את הסכמתו לצעד. "יציאה למלחמה זה דיון רציני שאי אפשר לקיים בממשלה של היום, המקום המתאים הוא הקבינט". באופן דומה, הוא הסכים עם רה"מ גם בעניין יחס התקשורת לחקירותיו, כשאמר: "חזקת החפות שמורה לכל אחד וגם לראש הממשלה".

במסגרת הדיון על חקירות ראש הממשלה, הוא לא שכח לתקוף, פעם נוספת, את קודמו בתפקיד משה יעלון, בתגובה לדבריו על פרשת הצוללות. "הבעיה שלו היא בעיקר אחוז החסימה", אמר, והוסיף: "כשהוא היה שר הביטחון לא שמענו ממנו כלום. מבחינתו מדובר בהישרדות פוליטית נטו".