פסטיבל בת-ים לתיאטרון ואמנות רחוב החוגג עשרים שנה הפך במרוצת הזמן לאחד מאירועי התרבות המובילים בכל הקשור ליצירה תרבותית נגישה במרחב הציבורי. לרגל חגיגות העשרים הם מתכננים פסטיבל עשיר במיוחד, כולל הפקות מוצלחות שנוצרו בפסטיבלים הקודמים וזכו להמשכיות גם מחוץ לפסטיבל.



"כבר עשרים שנה שאנחנו מוציאים את התרבות מהיכלים סגורים אל הרחוב וזו חלק מתפיסת העולם של העיר בת-ים, שתרבות היא נחלת הכלל" מתגאה ראש העיר, יוסי בכר, שתשומת הלב והשקעה של משאבים רבים בחינוך ותרבות מיקמו את עירו בצמרת זירת התרבות הארצית. "יש עוצמה באמנות רחוב ואנחנו נראה את העוצמה הזו בפסטיבל הקרוב" הוא מבטיח.






זו השנה השלישית שאמיתי יעיש בן אוזיליו מנהל אמנותית את הפסטיבל החינמי, המושך אליו קהל רב של מבקרים בכל הגילאים ומכל רחבי הארץ. גם עבור יעיש, המחפש תמידית את הקשר הבלתי-אמצעי שבין תיאטרון, אמנות וקהילה במרחב הציבורי, הפרגון המוניציפלי מפתיע ומעודד. "זה לא מובן מאליו שעירייה לוקחת על עצמה להוביל בתחום האמנות ומגיע לה קרדיט על כך".



השנה צפויים בפסטיבל הלא שגרתי הזה עשרות מופעים מקומיים ובינלאומיים של תיאטרון רחוב, מחול, אקרובטיקה, קרקס, מופע רחוב מוסיקלי, ג'אם סשן ציבורי, אמנות פלסטית, וידיאו, אנימציה, אמנות פלסטית, פרפורמנס, אקרובלאנס, לוליינות, מוסיקה, מיצג, מחול עם למעלה מ-150 אמנים, שיהפכו את טיילת בת-ים לזירת ההתרחשות אמנותית שוקקת.



פסטיבל בת-ים לתיאטרון ואמנות רחוב. צילום: Bojana Okorn
פסטיבל בת-ים לתיאטרון ואמנות רחוב. צילום: Bojana Okorn



לרגל חגיגות העשרים מתקיימים 13 שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ומוסדות אקדמיים מרחבי הארץ ולראשונה תיערך השנה גם תחרות "חתול רחוב" של מופעי יחיד בהנחיה מקצועית של אמן הרחוב דוש בראשי. לא מעט מופעים מעניינים מגיעים אלינו מחו"ל, כמו קרקס ומחול אווירי מצרפת המביא את סיפורו של המדען גלילאו, מקהלת נשים איטלקיות בפרויקט חדשני, וכל אלו לצד הפקות מצליחות שעלו בעבר וחוזרות הביתה לרגל שנת ה-20, בכורות ישראליות, ג'אם סשן ציבורי של נגנים מזדמנים, ציור רחוב דיגיטלי, סרט אנימציה המוקרן על החול, מיצב סביבתי, סיור בהשתתפות קהל דרך תוואי מופעי הפסטיבל וגם תהלוכה והרקדה של בית הספר לריקודי סווינג "הולי לינדי לנד" בליווי מוזיקה חיה.



"זו הפעם הראשונה שלנו בפסטיבל, וזה גם כיף להסתכל על ריקוד הסווינג, שהוא צומח ופופולארי מאד בישראל ובעולם, וגם כיף להצטרף אל הצעדים הפשוטים שלו" מוסיף מנהל בית הספר, ירון דוברובינסקי.



פסטיבל בת-ים לתיאטרון ואמנות רחוב בתאריכים: 23, 24, 26 באוגוסט ברחובות בת-ים ולאורך הטיילת, החל מהשעה 20.30